HAFTANIN YÖNETİM FİKRİ

“Haftanın Yönetim Fikri” iş dünyası profesyonellerine ve müteşebbislere hızlı bir şekilde okuyabilecekleri kısa yönetim fikirleri sunmak, vizyon oluşturmak, iş hayatlarında yönlendirici olmak ve katkı sağlamak amaçları ile 2015’den bu yana haftalık olarak yayınladığımız makalelerle oluşturduğumuz bir sosyal sorumluluk ve gelişim programıdır.

25. yıl iletişim planımız dahilinde Haftanın Yönetim Fikri yazıları “Yönetimde Başarı İpuçları” adlı kitabımızda 2017 yılında bir araya getirilmiş ve iş dünyasının kullanımına basılı yayın olarak da sunulmuştur.

Görünmez Alan Diyagramı

Kimi zaman umursamadığımız, ama birisi yapınca, “bunu nasıl bilemedim” dediğimiz bir ‘alan’ hep var… İşimizde “acaba neyi göremiyoruz” sorusu, bu ‘kör alan’ı daha da belirgin kılabilir, daha önce görerek işimizin bir sonraki neslini oluşturabiliriz.

devamını oku »

Pazarlama ve Satış…

Pazarlama satış değildir. Eğer orta ölçekli bir şirketseniz ve pazarlama departmanı için ekip kurmak bütçenizi zorlayacaksa o zaman PATRON olarak pazarlamayı doğrudan kendinize bağlayın, bir yöneticiyi aynı anda bu iki işten sorumlu tutmayın. Pazarlama, satış ve müşteri yaratma departmanıdır, doğrudan satış yapmaz.

devamını oku »

Yöneticiler İçin Oyun Teorisi: Karar Vermenin Rasyonel Yolu

Karar vermenin en zor yanı şüphesiz bu an verilen kararın sonucunun ancak gelecekte görülebilir olması, dolayısı ile belirsizlik içermesidir. Bu belirsizlik ile baş etmek için geliştirilen tekniklerden bir tanesi de oyun teorisidir.

devamını oku »

Kârınızı Hangi Para Birimi İle Ölçüyorsunuz (?)

Muhasebe derslerinin daha başlangıcında ölçü biriminin para olduğu söylenir de, hiçbir öğrenci çıkıp “hangi para birimi?” diye sormayı düşünmez. Oysa ki, bir şirketin, hangi ülkede olursa olsun, başta kârı olmak üzere tüm performans ölçülerini belirlemesi gereken para birimi “fonksiyonel para”dır.

devamını oku »

Para ve Başarı İkilemi (?)

Başarı kavramı herkese göre değişse de, eninde sonunda para ile özdeşleştirilerek “başarı eşittir para” olarak kabul edilmektedir. Ne yaptığımızdan çok, onu neye dönüştürdüğümüz ve sonunda ne kadar ettiği tüm tartışmaların ana konusudur.

devamını oku »

Denkliğe Dayalı Simetri Oluşturma İhtiyacı

Simetri; kesit hali oluşturabilen bir eksenin etrafındaki alanlarda yer alan ve 90 derecelik dönüşümler için benzerlik ya da denklikler oluşturan ölçü ya da bakışım uyumu olarak tanımlanmaktadır.

devamını oku »

Satışçı Doğulur Mu, Olunur Mu?

Birçok insan, satışın doğuştan gelen bir yetenek olduğunu düşünür. Oysa yetenek; tıpkı buzdağının yukarıda kalan %20’lik kısmı gibidir. %80’i; satışa bakış açınız, izlediğiniz süreç ve etkili zaman yönetimidir.

devamını oku »

Kurumsal Raporlamada Güncel Gelişmeler: Entegre Raporlama

Kurumsal Raporlamada Güncel Gelişmeler: Entegre Raporlama Hangi ölçekte olursa olsun kurumlar, kendileri ile ilgili kişi ve kurumlara bilgi raporlamak durumundadır. Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde bu ilgili kişiler daha ziyade ortaklar ve yöneticiler, büyük ölçekli şirketlerde ise sermaye piyasası yatırımcıları ve ilgili diğer kuruluşlardır.

devamını oku »

Zarf mı – Mazruf mu?

Kendi profesyonel iş yaşamım da dahil olmak üzere bir banka yöneticisi olarak bugüne kadar aldığımız, danışmanlık hayatımızda da aktarmaya çalıştığımız, gerek teknik gerekse (soft) tabir edilen eğitimlerin tamamının aslında kişinin davranışlarını geliştirmesinde uygulayacağı çeşitli yöntemler ve yollar olduğunu fark ettim -bundan bir zaman önce-. Bunların hepsi dış görüntüyü kurtarmak adına yapıldı ve yapılıyor.

devamını oku »

Altı Şapkalı Düşünme Tekniği

“6 Şapkalı Düşünme Tekniği”nin bana göre en önemli faydası, düşünme denilen eylemi somutlaştırıyor olmasıdır. Birçok kez konuşmacısı olduğum seminerlerde -Düşünürken ne yaptıklarını- sorarım katılımcılara. Genelde aldığım cevaplar; alıştığı şekilde düşünen ve bu yüzden de birçok farklı bakış açısını yakalayamayan ve soruna objektif yaklaşamayan kişilerin –keşke-leri ile dolu olur.

devamını oku »

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.