Ne en güçlü olan ne de en zeki olan... Değişime en çok adapte olabilendir, hayatta kalan. —Charles Robert Darwin
Bir önceki çağda belirlenmiş kurallar, zamanla kemikleşerek adeta sorgulanamaz hale gelmektedir. Halbuki iş dünyasında kaçınılmaz olan tek şey değişimdir ve statik bir organizasyon yapısı, değişen dinamiklere adaptasyon hızınızı korumak için yeterli olmayacaktır.
Reorganizasyon - Yeniden Yapılanma; hedeflerinize koşabilmeniz ve bu değişime ayak uydurabilmeniz için şirketinizin istenen organizasyon yapısına ulaşmasını sağlayan yönetim ve süreç akışlarında reform çalışmalarıdır. Bu çalışmalar kapsamında kurumunuzun mevcut durumu, süreçleri ve verimsiz yönleri ele alındıktan sonra uygun yönetim modelleri sizin için tasarlanır.
Değişim Dinamikleri olarak, kurumunuz için en fazla değer oluşturabilecek yapıya değişim sancısı çekmeden geçiş sağlamanız için üst düzey esneklik içeren modeller ve ara formlar belirleyerek Yeniden Yapılanma - Reorganizasyon danışmanlığı sağlıyoruz.
Süreç
Mevcut Durum Analizi
Mevcut organizasyonun ve iş süreçlerinin işleyişi ile ilgili problemler ve verimsizlik alanları tespit edilir. Mükerrer sorumluluk alanları, boşta kalan görevler, belirsiz veya gereksiz hiyerarşi, yetersiz delegasyon, kompleks unvan yapısı gibi sorunların analiz edilmesinin yanısıra fonksiyonel bütünlük, çapraz kontrol ilkeleri üzerinden organizasyon yapısı sorgulanır. Tüm tespitler kurumunuza raporlanır.
Hedef Yapının Tasarımı
Vizyon, stratejik plan ve kurumsal amaçlar analiz edildikten sonra şirketi geleceğe taşıyacak enstrümanları ve problemli alanların çözümlerini içeren organizasyon modelleri oluşturulur. Bu çözümler; departmanların sorumlulukları, kaynakların farklı bir bölüme tahsisi, unvan yapılandırması, çalışan ve birim sayısı, iş hacmi ve dikey-yatay yetki alanlarında değişiklikler içerebilir.
Değişim Yönetimi
Tüm çözümlerin derlenmesi ile oluşan yapıya geçiş sürecinin aşamalandırılması bu adımda gerçekleşir. Sert ve tek bir geçişin yaşatacağı kayıpların en aza indirgenmesi amacıyla ara basamaklar belirlenerek uzun vadede birden fazla geçiş sağlanır. Ara geçişlerde elde edilen geri bildirimler üzerinden de ideal yapı düzenli olarak revize edilir ve nihayetinde sağlıklı ve olgunlaştırılıp bir yapıya kavuşulur.
Şirketinizi periyodik olarak yeniden düzenlemek genellikle gereklidir. Şirketiniz aşağıdaki alanlardan birini veya birkaçını yaşıyorsa, yeniden düzenlemeyi düşünmenin zamanı gelmiş ve geçiyor olabilir.
Rekabet ortamı ve koşullarına yabancılaşma
Müşteri tabanınız ve taleplerinin değişmesi
Çalışan niteliklerinin kadro gereksinimleri ile eşleşmemesi
Kurumunuzun büyümesi veya küçülmesi
Düşük performans ve ciro
Başka bir kurum ile birleşme ve ayrılma
Yeni sektör ve alanlara girilmesi
Sürekli tekrar eden olumsuz süreç çıktıları
Performans göstergelerindeki düşüklü
Sorumluluk denkleminin belirsizleşmiş olması
İşlerin gereğinden fazla istasyona uğraması ve uzaması
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.