Hizmetlerimiz

Reorganizasyon - Yeniden Yapılanma

Ne en güçlü olan ne de en zeki olan... Değişime en çok adapte olabilendir, hayatta kalan. —Charles Robert Darwin

Bir önceki çağda belirlenmiş kurallar, zamanla kemikleşerek adeta sorgulanamaz hale gelmektedir. Halbuki iş dünyasında kaçınılmaz olan tek şey değişimdir ve statik bir organizasyon yapısı, değişen dinamiklere adaptasyon hızınızı korumak için yeterli olmayacaktır.

Reorganizasyon - Yeniden Yapılanma; hedeflerinize koşabilmeniz ve bu değişime ayak uydurabilmeniz için şirketinizin istenen organizasyon yapısına ulaşmasını sağlayan yönetim ve süreç akışlarında reform çalışmalarıdır. Bu çalışmalar kapsamında kurumunuzun mevcut durumu, süreçleri ve verimsiz yönleri ele alındıktan sonra uygun yönetim modelleri sizin için tasarlanır.

Değişim Dinamikleri olarak, kurumunuz için en fazla değer oluşturabilecek yapıya değişim sancısı çekmeden geçiş sağlamanız için üst düzey esneklik içeren modeller ve ara formlar belirleyerek Yeniden Yapılanma - Reorganizasyon danışmanlığı sağlıyoruz.

Süreç

Şikayet ve Problemlerin Teşhisi

Mevcut Durum Analizi

Mevcut organizasyonun ve iş süreçlerinin işleyişi ile ilgili problemler ve verimsizlik alanları tespit edilir. Mükerrer sorumluluk alanları, boşta kalan görevler, belirsiz veya gereksiz hiyerarşi, yetersiz delegasyon, kompleks unvan yapısı gibi sorunların analiz edilmesinin yanısıra fonksiyonel bütünlük, çapraz kontrol ilkeleri üzerinden organizasyon yapısı sorgulanır. Tüm tespitler kurumunuza raporlanır.

Hedef Model Oluşturulması

Hedef Yapının Tasarımı

Vizyon, stratejik plan ve kurumsal amaçlar analiz edildikten sonra şirketi geleceğe taşıyacak enstrümanları ve problemli alanların çözümlerini içeren organizasyon modelleri oluşturulur. Bu çözümler; departmanların sorumlulukları, kaynakların farklı bir bölüme tahsisi, unvan yapılandırması, çalışan ve birim sayısı, iş hacmi ve dikey-yatay yetki alanlarında değişiklikler içerebilir.

Entegrasyon ve Takip

Değişim Yönetimi

Tüm çözümlerin derlenmesi ile oluşan yapıya geçiş sürecinin aşamalandırılması bu adımda gerçekleşir. Sert ve tek bir geçişin yaşatacağı kayıpların en aza indirgenmesi amacıyla ara basamaklar belirlenerek uzun vadede birden fazla geçiş sağlanır. Ara geçişlerde elde edilen geri bildirimler üzerinden de ideal yapı düzenli olarak revize edilir ve nihayetinde sağlıklı ve olgunlaştırılıp bir yapıya kavuşulur.

Şirketinizi periyodik olarak yeniden düzenlemek genellikle gereklidir. Şirketiniz aşağıdaki alanlardan birini veya birkaçını yaşıyorsa, yeniden düzenlemeyi düşünmenin zamanı gelmiş ve geçiyor olabilir.

  • Rekabet ortamı ve koşullarına yabancılaşma

  • Müşteri tabanınız ve taleplerinin değişmesi

  • Çalışan niteliklerinin kadro gereksinimleri ile eşleşmemesi

  • Kurumunuzun büyümesi veya küçülmesi

  • Düşük performans ve ciro

  • Başka bir kurum ile birleşme ve ayrılma

  • Yeni sektör ve alanlara girilmesi

  • Sürekli tekrar eden olumsuz süreç çıktıları

  • Performans göstergelerindeki düşüklü

  • Sorumluluk denkleminin belirsizleşmiş olması

  • İşlerin gereğinden fazla istasyona uğraması ve uzaması

[sc:references_s3]
Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.