Mükemmel sonuçlar için mükemmel süreçler... ( Yazar Adı Eklenecek)
Amaç
Kurumlarımızın yalnızca “belirli bir dönemde” elde ettikleri “başarılı sonuçlar” yeterli değildir. Bu sonuçların sürdürülebilirliği ve güvence altına alınması, ancak bu sonuçlara götüren süreçlerin doğru şekilde tasarlanması ve yönetilmesiyle mümkündür. Aksi takdirde elde edilen başarılar kalıcı mıydı? Tesadüfi miydi? Çevresel faktörlerin etkisiyle mi ortaya çıktı? Yoksa kişisel çabalara mı bağlıydı? Bu sorulara net cevap verilemez ve başarıların devamlılığından emin olunamaz.
Bu bakış açısından hareketle kurgulanan Süreç Analizi ve İyileştirme Danışmanlığı çalışmasının amacı; kurumunuzun üretim, satış, tedarik, planlama, stok, insan kaynakları ve mali işler gibi iş sonuçlarını etkileyen ana süreçlerini ve kritik alt süreçlerini belirlemek, bu süreçleri “süreç haritalama” yöntemiyle faaliyet adımları bazında ele almak, kalite, maliyet, süre, standartlar ve diğer performans göstergeleri açısından detaylı analiz etmek, iyileştirme alanlarını ortaya koymak ve nihayetinde ideal süreç akışlarını tasarlamaktır.
Süreç
Bu çalışmalar kapsamında öncelikle işin teorisine ve yapılacak uygulamaya yönelik bir eğitim verilir.
Kurumun ana süreçleri bir SIPOC (Supplier/Tedarikçi, Input/Girdi, Proses/Süreç, Output/Çıktı, Customer/Müşteri) çalışması ile belirlenir.
Ardından bu süreçler teker teker alınarak (ve gerekirse daha alt süreçlere bölünerek) her birisi için bir “Süreç Haritası” oluşturulur.
Daha sonra; belirlenen sorunlar listelenerek çözüm yolları ve sorumluları belirlenir. Standart (prosedür) ihtiyacı varsa, kapsamı ana hatlarıyla saptanır ve planlanır. Sürecin KPI (Kritik Başarı Göstergeleri) tespit edilerek rapor formatları önerilir. Nihayet “Hedeflenen (İdeal) Süreç Haritası” oluşturulur.
Süreç haritaları, o süreçlerde gerçekleştirilen her bir faaliyetin ve onu kimin yaptığının, adım adım, görsel olarak “tahtaya” çizildiği bir çalışmadır. Bu harita üzerinde sürecin her adımı için “süre”, “kalitesizlikler/hatalar”, “kayıplar/israflar”, “problemler” belirlenir. Adımın bir “standardı” (prosedürü) olup olmadığı saptanır.
Çıktılar
As-In
Mevcut Süreç Haritaları
Süreç KPI’ları ve Örnek Rapor Formatları
Faydalar
Standartlaşma ile birlikte süreç başarılarının izlenebilir ve raporlanabilir olması
Süreçlerdeki sorunların ve kayıpların elimine edilerek süre, kalite ve maliyetlerde iyileştirme
Başarılı iş sonuçlarının sürekliliğini sağlayacak mükemmel süreç tasarımlarına geçiş
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.