Hizmetlerimiz

Süreç Analizi ve İyileştirme Danışmanlığı

Mükemmel sonuçlar için mükemmel süreçler... ( Yazar Adı Eklenecek) 

Amaç

Kurumlarımızın yalnızca “belirli bir dönemde” elde ettikleri “başarılı sonuçlar” yeterli değildir. Bu sonuçların sürdürülebilirliği ve güvence altına alınması, ancak bu sonuçlara götüren süreçlerin doğru şekilde tasarlanması ve yönetilmesiyle mümkündür. Aksi takdirde elde edilen başarılar kalıcı mıydı? Tesadüfi miydi? Çevresel faktörlerin etkisiyle mi ortaya çıktı? Yoksa kişisel çabalara mı bağlıydı? Bu sorulara net cevap verilemez ve başarıların devamlılığından emin olunamaz.

Bu bakış açısından hareketle kurgulanan Süreç Analizi ve İyileştirme Danışmanlığı çalışmasının amacı; kurumunuzun üretim, satış, tedarik, planlama, stok, insan kaynakları ve mali işler gibi iş sonuçlarını etkileyen ana süreçlerini ve kritik alt süreçlerini belirlemek, bu süreçleri “süreç haritalama” yöntemiyle faaliyet adımları bazında ele almak, kalite, maliyet, süre, standartlar ve diğer performans göstergeleri açısından detaylı analiz etmek, iyileştirme alanlarını ortaya koymak ve nihayetinde ideal süreç akışlarını tasarlamaktır.


Süreç

Bu çalışmalar kapsamında öncelikle işin teorisine ve yapılacak uygulamaya yönelik bir eğitim verilir.

Kurumun ana süreçleri bir SIPOC (Supplier/Tedarikçi, Input/Girdi, Proses/Süreç, Output/Çıktı, Customer/Müşteri) çalışması ile belirlenir.

Ardından bu süreçler teker teker alınarak (ve gerekirse daha alt süreçlere bölünerek) her birisi için bir “Süreç Haritası” oluşturulur.

Daha sonra; belirlenen sorunlar listelenerek çözüm yolları ve sorumluları belirlenir. Standart (prosedür) ihtiyacı varsa, kapsamı ana hatlarıyla saptanır ve planlanır. Sürecin KPI (Kritik Başarı Göstergeleri) tespit edilerek rapor formatları önerilir. Nihayet “Hedeflenen (İdeal) Süreç Haritası” oluşturulur.

Süreç haritaları, o süreçlerde gerçekleştirilen her bir faaliyetin ve onu kimin yaptığının, adım adım, görsel olarak “tahtaya” çizildiği bir çalışmadır. Bu harita üzerinde sürecin her adımı için “süre”, “kalitesizlikler/hatalar”, “kayıplar/israflar”, “problemler” belirlenir. Adımın bir “standardı” (prosedürü) olup olmadığı saptanır.

Çıktılar

As-In
Mevcut Süreç Haritaları

Süreç KPI’ları ve Örnek Rapor Formatları

  • Standartlaşma ile birlikte süreç başarılarının izlenebilir ve raporlanabilir olması

  • Süreçlerdeki sorunların ve kayıpların elimine edilerek süre, kalite ve maliyetlerde iyileştirme

  • Başarılı iş sonuçlarının sürekliliğini sağlayacak mükemmel süreç tasarımlarına geçiş

[sc:references_s11]
Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.