“Haftanın Yönetim Fikri” iş dünyası profesyonellerine ve müteşebbislere hızlı bir şekilde okuyabilecekleri kısa yönetim fikirleri sunmak, vizyon oluşturmak, iş hayatlarında yönlendirici olmak ve katkı sağlamak amaçları ile 2015’den bu yana haftalık olarak yayınladığımız makalelerle oluşturduğumuz bir sosyal sorumluluk ve gelişim programıdır.
25. yıl iletişim planımız dahilinde Haftanın Yönetim Fikri yazıları “Yönetimde Başarı İpuçları” adlı kitabımızda 2017 yılında bir araya getirilmiş ve iş dünyasının kullanımına basılı yayın olarak da sunulmuştur.
ki bin yıl önce Roma İmparatorluğu’nda yöneticiler kritik kararlar arifesinde, kendilerini muhtemel hatalardan korumak amacıyla, kahinlere müracat ederlermiş. Bugün ise yöntemler değişmiş olmakla birlikte “gelecekteki belirsizliklerin yol açabileceği zararlardan korunma” çabası öneminden hiçbir şey kaybetmeksizin devam etmektedir.
devamını oku »
Kimi zaman umursamadığımız, ama birisi yapınca, “bunu nasıl bilemedim” dediğimiz bir ‘alan’ hep var… İşimizde “acaba neyi göremiyoruz” sorusu, bu ‘kör alan’ı daha da belirgin kılabilir, daha önce görerek işimizin bir sonraki neslini oluşturabiliriz.
devamını oku »
Pazarlama satış değildir. Eğer orta ölçekli bir şirketseniz ve pazarlama departmanı için ekip kurmak bütçenizi zorlayacaksa o zaman PATRON olarak pazarlamayı doğrudan kendinize bağlayın, bir yöneticiyi aynı anda bu iki işten sorumlu tutmayın. Pazarlama, satış ve müşteri yaratma departmanıdır, doğrudan satış yapmaz.
devamını oku »
Karar vermenin en zor yanı şüphesiz bu an verilen kararın sonucunun ancak gelecekte görülebilir olması, dolayısı ile belirsizlik içermesidir. Bu belirsizlik ile baş etmek için geliştirilen tekniklerden bir tanesi de oyun teorisidir.
devamını oku »
Muhasebe derslerinin daha başlangıcında ölçü biriminin para olduğu söylenir de, hiçbir öğrenci çıkıp “hangi para birimi?” diye sormayı düşünmez. Oysa ki, bir şirketin, hangi ülkede olursa olsun, başta kârı olmak üzere tüm performans ölçülerini belirlemesi gereken para birimi “fonksiyonel para”dır.
devamını oku »
Başarı kavramı herkese göre değişse de, eninde sonunda para ile özdeşleştirilerek “başarı eşittir para” olarak kabul edilmektedir. Ne yaptığımızdan çok, onu neye dönüştürdüğümüz ve sonunda ne kadar ettiği tüm tartışmaların ana konusudur.
devamını oku »
Simetri; kesit hali oluşturabilen bir eksenin etrafındaki alanlarda yer alan ve 90 derecelik dönüşümler için benzerlik ya da denklikler oluşturan ölçü ya da bakışım uyumu olarak tanımlanmaktadır.
devamını oku »
Birçok insan, satışın doğuştan gelen bir yetenek olduğunu düşünür. Oysa yetenek; tıpkı buzdağının yukarıda kalan %20’lik kısmı gibidir. %80’i; satışa bakış açınız, izlediğiniz süreç ve etkili zaman yönetimidir.
devamını oku »
Kurumsal Raporlamada Güncel Gelişmeler: Entegre Raporlama Hangi ölçekte olursa olsun kurumlar, kendileri ile ilgili kişi ve kurumlara bilgi raporlamak durumundadır. Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde bu ilgili kişiler daha ziyade ortaklar ve yöneticiler, büyük ölçekli şirketlerde ise sermaye piyasası yatırımcıları ve ilgili diğer kuruluşlardır.
devamını oku »
Kendi profesyonel iş yaşamım da dahil olmak üzere bir banka yöneticisi olarak bugüne kadar aldığımız, danışmanlık hayatımızda da aktarmaya çalıştığımız, gerek teknik gerekse (soft) tabir edilen eğitimlerin tamamının aslında kişinin davranışlarını geliştirmesinde uygulayacağı çeşitli yöntemler ve yollar olduğunu fark ettim -bundan bir zaman önce-. Bunların hepsi dış görüntüyü kurtarmak adına yapıldı ve yapılıyor.
devamını oku »
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.