HAFTANIN YÖNETİM FİKRİ

“Haftanın Yönetim Fikri” iş dünyası profesyonellerine ve müteşebbislere hızlı bir şekilde okuyabilecekleri kısa yönetim fikirleri sunmak, vizyon oluşturmak, iş hayatlarında yönlendirici olmak ve katkı sağlamak amaçları ile 2015’den bu yana haftalık olarak yayınladığımız makalelerle oluşturduğumuz bir sosyal sorumluluk ve gelişim programıdır.

25. yıl iletişim planımız dahilinde Haftanın Yönetim Fikri yazıları “Yönetimde Başarı İpuçları” adlı kitabımızda 2017 yılında bir araya getirilmiş ve iş dünyasının kullanımına basılı yayın olarak da sunulmuştur.

Tersine Akım “İşten Eve Göç” Başladı.

Toplum odaklı insansız sistem teknolojileri ve insanların robotlarla çalışması üzerine kurgulanan Japonya merkezli Beşinci Sanayi Devrimi (Endüstri 5.0), “ev”i yeni üretim merkezine dönüştürecek özelliklere sahip.

devamını oku »

Liderlikte Motivasyon ve Tutku

Bir liderin ve ekibin başarısında, motivasyon ve tutku son derece önemlidir. Motivasyon, insanların belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere bir hedefe yönelmesini ve bunun için efor göstermeyi sağlayan bir süreci ifade eder.

devamını oku »

Kurum ve Çalışan Performansını Üst Düzeye Çıkarmak…

Günümüz İnsan Kaynakları Yönetimi anlayışının; a) kurum için doğru insanın seçilmesi, b) çalışanın doğru işi doğru şekilde yapar hale getirilmesi ve c) doğru çalışanın kurumda devamlılığının sağlanması, d) Çalışanın yaptığı işi geliştirmesi, yenilikler getirmesi, üretkenliğinin arttırılması vb. olmak üzere dört ana örgütsel amaca yöneldiği söylenebilir.

devamını oku »

Önemli Ama İhmâl Edilen Bir Konu; Ücret Yönetimi

Bugün çoğu işletmemizde ücretleme, geleneksel “bordrolama” anlayışıyla ele alınan bir konu durumundadır. Bu anlayış çerçevesinde ücretler, çoğunlukla sadece “maliyet” olarak görülmekte, ücretlerin “yatırım, motivasyon, tatmin ve performans” boyutları; “işin ve kişinin değeriyle ilişkisi” gözden kaçırılmaktadır.

devamını oku »

Pazarlamada Hedef, Strateji, Taktik.

Taktiksiz strateji, kazanmanın en yavaş yolu, stratejisiz taktik ise mağlubiyetten önceki en büyük gürültüdür. Yalnızca bir hedef belirlemek strateji sahibi olmak anlamına gelmediği gibi, taktik geliştirmek de bir hedef belirlediğin ve ona ulaşmak için strateji geliştirdiğin anlamına gelmez.

devamını oku »

Bilgisizlik, Yetkisizlik ve İlgisizlik

Tüketici veya müşteri edinememek/kazanamamak, kazandığını koruyamamak/kaybetmek vb. bilgisizlikten, ilgisizlikten ve yetkisizlikten kaynaklanabilir.

devamını oku »

Çalışanların Gönlünde Taht Kuran Bir Şirket Olmak …

Kâinatta sebepsiz bir şey yaratılmamış. Her şeyin bir yaradılış sebebi var. Besin zincirindeki mükemmel işleyiş, insan eliyle bozulmadıkça ve doğal akışa müdahale edilmedikçe, nasıl Dünya’nın muazzam bir dengeye kavuşmasını sağlıyorsa; yaradılıştaki sebepler de, muhteşem sonuçların oluşmasını sağlıyor. Hiçbir şeyin sebepsiz olmadığı bir hakikat…

devamını oku »

Yeni İşe Keşifle Başlamak…

Üniversite hayatı teori ve eğitim önceliklidir, pratik ise sonra gelir. Üniversitede asıl olan öğrenmektir, eğitilmektir. İş hayatında ise iş yapma, uygulama artık öncelikli olur. İş hayatında kuruma katma değer sağlama birinci dereceye geçer. Ancak öğrenme ve kendini geliştirme asla ihmal edilmemelidir.

devamını oku »

Yönetimde Zihinsel Dönüşüm

950’li yılların sonuna kadar, yönetim anlayışı, daha çok işletmelerin, kurumların rutin işlerinin yürütülmesi ve sürdürülmesi anlamını taşımaktaydı. 1950’li yıllardan itibaren endüstriyel devrim ile birlikte değişen çevre koşullarını iyi okuyabilme ve adapte olabilme önem kazanmıştır. 20. yüzyılın sonlarında başlayan küreselleşme, iletişim ve bilişim teknolojileri alanlarındaki gelişmeler literatürdeki yönetim çalışmalarını etkilemiştir.

devamını oku »

İşletmelerde Risk Yönetimi ve Önemi

ki bin yıl önce Roma İmparatorluğu’nda yöneticiler kritik kararlar arifesinde, kendilerini muhtemel hatalardan korumak amacıyla, kahinlere müracat ederlermiş. Bugün ise yöntemler değişmiş olmakla birlikte “gelecekteki belirsizliklerin yol açabileceği zararlardan korunma” çabası öneminden hiçbir şey kaybetmeksizin devam etmektedir.

devamını oku »

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.