HAFTANIN YÖNETİM FİKRİ

“Haftanın Yönetim Fikri” iş dünyası profesyonellerine ve müteşebbislere hızlı bir şekilde okuyabilecekleri kısa yönetim fikirleri sunmak, vizyon oluşturmak, iş hayatlarında yönlendirici olmak ve katkı sağlamak amaçları ile 2015’den bu yana haftalık olarak yayınladığımız makalelerle oluşturduğumuz bir sosyal sorumluluk ve gelişim programıdır.

25. yıl iletişim planımız dahilinde Haftanın Yönetim Fikri yazıları “Yönetimde Başarı İpuçları” adlı kitabımızda 2017 yılında bir araya getirilmiş ve iş dünyasının kullanımına basılı yayın olarak da sunulmuştur.

Değer Zincirinde Kırılma

Değer zinciri/DZ, işletmenin birincil ve destek faaliyetlerinin paydaşlar memnuniyetini gerçekleştirmeye odaklı etkileşimli bir faaliyettir bütünüdür. Bu etkileşimli faaliyetler tedarikten lojistiğe, ARGE, üretim, pazarlama ve satış sonrası hizmete kadar birincil ve destek faaliyet faktörleri (planlama, finans, teknoloji, insan kaynakları vb.) müşteri/tedarikçi ve dağıtım kanalları vb.) ve tüketicilerle insan kaynaklarına kadar tüm paydaşların memnuniyetini tatminkâr bir biçimde gerçekleştirmeye odaklıdır. DZ, bir bakıma, sosyal kapitalist (işletme plan ve programının sosyalleşmesi) bir süreçtir. Bu özelliğiyle DZ, 1960’lardan itibaren gelişmeye başlayan küreselleşme sürecinde, geleneksel kapitalizmin ortaklar memnuniyetini maksimize etme amacı yerine, dijitalleşmenin ve işletme 4.0’n da (hatta 5.0) etkisiyle değer zinciri sisteminde yer alan tüm paydaşların (360 derece) memnuniyetini “tatminkâr” biçimde başarmaya dönük bir sürece girmişti. Böylesi bir etkileşimle pazarlamanın davranışsal ekonomik temelinde önemli değişimler ortaya çıkmaya başlamıştı.

devamını oku »

Küresel Coronavirüs Salgını Ortamında Ulusal Ve Küresel Kültürel Değerler Zinciri

Küresel Coronavirüs (COVID-19), sadece arz değer zincirin kırmakla kalmadı, ulusal ve küresel kültürel değer(ler) zincirini de kırdı. Bir zincirin, en zayıf halkası kadar kuvvetli olduğu söylenir. Bu defa, sadece bir halka değil, neredeyse tüm halkalar hasar görmeye başladı.

devamını oku »

Bilgisizlik, Yetkisizlik ve İlgisizlik

Tüketici veya müşteri edinememek/kazanamamak, kazandığını koruyamamak/kaybetmek vb. bilgisizlikten, ilgisizlikten ve yetkisizlikten kaynaklanabilir.

devamını oku »

İnsanlık Okulu

Bir yabancı firmanın mağazasında ise, geriden gelen bir çalışana, önden giden iki çalışandan biri sesleniyordu: “ Hadi çabuk ol, ne sallanıyorsun? Hep böyle yapıyorsun! Ne biçim insansın sen?” Geriden gelen çalışan cevap veriyordu: “Ben insan değilim ki, insan olsam, burada çalışmam!” Sahi, gerçekten, insanlık okulu yok mu? Yoksa, açılabilir mi? Açılsa bile, bu okula yönetici, öğretmen ve öğrenci bulunabilir mi?

devamını oku »

İnsan Kaynağının Kişisel Pazarlaması

İstihdam pazarı için her bir kişi/aday, yeni bir “ürün” olarak nitelendirilebilir. İnsan kaynağı olarak “kişi”nin kendini yeni bir “rekabetçi ürün” gibi hazırlayabilmesi ve hedef istihdam pazarında rekabetçi olarak “pazarlayabilmesi” beklenir.

devamını oku »

Ne kadar “Entelektüeliz”?

Yeni fikir açısından, bir firmanın sahip/leri ve birincil yöneticilerinin firmaları/işletmeleri için ulusal ve küresel ölçekte, rekabetçi olarak, ne ölçüde “entelektüel” bir varlık olduklarını değerlemeleri beklenir.

devamını oku »

Yeni Fikir Kabızlığı

Yeniliğin kaynağını, kurum içi ve dışı rekabetçi yeni fikirler oluşturur. Oluşan veya oluşturulan yeni rekabetçi fikirlerin sistematik bir biçimde geliştirilmesi beklenir.

devamını oku »

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.