HAFTANIN YÖNETİM FİKRİ

“Haftanın Yönetim Fikri” iş dünyası profesyonellerine ve müteşebbislere hızlı bir şekilde okuyabilecekleri kısa yönetim fikirleri sunmak, vizyon oluşturmak, iş hayatlarında yönlendirici olmak ve katkı sağlamak amaçları ile 2015’den bu yana haftalık olarak yayınladığımız makalelerle oluşturduğumuz bir sosyal sorumluluk ve gelişim programıdır.

25. yıl iletişim planımız dahilinde Haftanın Yönetim Fikri yazıları “Yönetimde Başarı İpuçları” adlı kitabımızda 2017 yılında bir araya getirilmiş ve iş dünyasının kullanımına basılı yayın olarak da sunulmuştur.

Her Sağlıklı Şirkette Problemler Vardır

Peki problem nedir? Problemler standartlardan sapmalar ve anormalliklerdir. Örneğin bir üretim işletmesindeki hatalı ürünler, arızalar, dönüşüm sürelerinin çok uzun olması, üretim süreçlerinin esnek olmaması; bir satış şirketinde sipariş ve sevkiyat arasındaki sürenin uzun olması, müşteri taleplerinin yeterince karşılanmaması; herhangi bir şirkette çalışanların devamsızlığının ve devir hızının yüksek olması, müşteri şikayetleri, stok seviyesinin yüksek olması, pazar payının düşmesi vb. üzerinde durulması gereken problemler arasında sayılabilir.

devamını oku »

Verimliliğe Giden Yolda İnsan Kaynakları Süreçlerinin Önemi ve KAIZEN Yaklaşımı

1900’lerin başında endüstri devrimiyle başlayan rekabet olgusuna bağlı olarak işletmelerin temel hedefi giderek daha fazla üretimin artırılması olmuştur. Bu döneme Frederick W. Taylor’un, metotları damga vurmuştur. Taylorizm; vasıfsız işgücü istihdamına ve çalışanların üretimin her aşamasında sıkı bir denetim altında tutulmasına dayanan bir yönetim anlayışıdır. Verimlilik artışı için çalışanın teşvik edilmesi sadece parasal açıdan düşünülmüş, psikolojik bir bağlılık beklenmemiştir.

devamını oku »

Hakim misin Yoksa Mahkum mu?

Salgınlar, afetler ve savaşlarla ile sarsıldığımız bu zor günlerde en çok ihtiyacımız olan şeyin “İLHAM” olduğuna inanıyorum. Her zaman “daha iyisi” olduğuna ve bunu hak ettiğimize hem kendimizi hem de çevremizi ikna etmenin bu sürece verilebilecek en büyük katkı olduğunu düşünüyorum. Bu girişimde başarılı olabilmek için de öncelikle insanların bakış yönünü sorunlardan çözüme doğru çevirebilmemiz gerekiyor.

devamını oku »

Sağlıklı Büyüme Esastır

İster ülke ister şirket olsun; iş planlarında mutlaka büyüme vardır. Yanlış büyüme hesapları sonucu ülkelere bir şey olmaz, bunu yaşayarak çok gördük. Ancak şirketlerin plansız büyüme sonuçları çoğunlukla iflastır.

devamını oku »

Baki Kalan Şu Kubbede İz Bırakmak

Varlık alemi, bulunduğu ortamda bir iz bırakmak ister ve bunun için çabalar. Çünkü insan ölümsüzlük peşinde bir varlıktır. Ama çok az insan bu izi bırakmada başarılı olup, baki gibi hatırlanan bir iz bırakabilir.

devamını oku »

Stratejik Planlamanın İşletmeler Açısından Önemi

Rekabetin her geçen gün daha da arttığı, teknolojik gelişmelerin rekabette önemli bir belirleyici olduğu, beklentilerdeki artış nedeniyle müşteri sadakatindeki sürekliliği sağlamanın zorlaştığı küreselleşen dünyada net stratejileri olmayan işletmelerin faaliyetlerini devam ettirebilmeleri oldukça zorlaşmıştır.

devamını oku »

Aile Şirketlerinin Kurumsal ve Sürdürülebilir Olması Ne Demektir?

Aile şirketlerinde her üyenin zihinsel sağlığı, bir insanın ruh sağlığı kadar önemlidir. Yani ana/başlıca ortağın, zihinsel sağlığının/hafızasının tamamının veya bir kısmının kaybı, tespit sorunları yaşaması, değerlendirme ve sorgulama becerilerinin kaybı şirketin devamlılığını etkiler.

devamını oku »

Nöropazarlama Etkisi

Nöropazarlama; insan beyninin, satınalma davranışına nasıl yön verebildiğini inceleyerek, çıkan sonuçlardan iş geliştirmeye katkıyı amaçlıyor. Psikoloji, nörobilim ve pazarlamanın ortak ürünü olarak karşımıza çıkıyor. Önce tüketicinin nelerden etkilendiği öğreniliyor, daha sonra da satınalma kararını verdirmek üzere işletmelerde nelerin yapılması gerektiği açıklanıyor. Bilimsel olarak, tüketicinin neyi arzulayıp arzulamadığını ölçen yöntemlerin katkısı ispatlanmış ve raporlanmıştır. Beş duyunun beyne gönderdiği işaretlerde herkes hemfikirdir. Ancak arzulamak ile satınalmak eş anlamlı değildir.

devamını oku »

Eşsiz ve Kalıcı Bir İşveren Markası Nasıl İnşa Edilir?

Şirket dediğimiz şey soyut bir kavram olup onu gerçekte onu var eden şey içindeki insanlardır. Bu bağlamda, şirketi bugün bulunduğu yerden gelecekte olmak istediği yere taşıyacak şey de “vizyonundan, misyonundan ve değerlerinden” ziyade birlikte çalıştığı kişilerin hedeflenen bu noktaya kendilerini hazırlamaları ile mümkün olacaktır. Eğer bu amaç doğrultusunda bir hizalanma söz konusu olmazsa kaynakların farklı amaçlar uğrunda kullanılması nedeniyle arzu edilen geleceğe ulaşmak da mümkün olmayacaktır.

devamını oku »

Şirketler Rekabet Etmiyor, Süreçler Rekabet Ediyor.

İş süreçleri şirketler için bazen rekabet avantajı ve bazen de ayak bağıdır. Rekabet gücünü artırmak için iş süreçlerinin analizi, iyileştirilmesi ve performanslarının artırılması önemlidir. Bazı kurumlarda bu inisiyatifler stratejik planın bir parçası haline gelmektedir.

devamını oku »

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.