“Haftanın Yönetim Fikri” iş dünyası profesyonellerine ve müteşebbislere hızlı bir şekilde okuyabilecekleri kısa yönetim fikirleri sunmak, vizyon oluşturmak, iş hayatlarında yönlendirici olmak ve katkı sağlamak amaçları ile 2015’den bu yana haftalık olarak yayınladığımız makalelerle oluşturduğumuz bir sosyal sorumluluk ve gelişim programıdır.
25. yıl iletişim planımız dahilinde Haftanın Yönetim Fikri yazıları “Yönetimde Başarı İpuçları” adlı kitabımızda 2017 yılında bir araya getirilmiş ve iş dünyasının kullanımına basılı yayın olarak da sunulmuştur.
Yeniliğin kaynağını, kurum içi ve dışı rekabetçi yeni fikirler oluşturur. Oluşan veya oluşturulan yeni rekabetçi fikirlerin sistematik bir biçimde geliştirilmesi beklenir.
devamını oku »
Çağımız yetkinlik çağıdır. Günümüz piyasa şartlarında artık vasata yer olmadığını heceleyerek anlamış olmalıyız. Kişisel ve kurumsal performansların en belirleyici vasfı, onların “yetkin” olup olmadıklarıdır.
devamını oku »
Kurumsallaşmanın mantığı, ölümsüz ve ilelebet olmasını beklediğimiz kurumlarımızın her şeyleriyle bir ölümlüye bağlı olamayacağı gerçeğidir. Eğer bir kurumun başarılarında öne çıkan bir kişi değil de kurumun ismi ise orada kurumsallığın gerçekleşmiş olduğundan söz edebiliriz.
devamını oku »
Yılda elli iki hafta var, fakat ismine elli gün stratejisi demişler. Her hafta bir departmandaki çalışan daha önce kendisi için belirlenmiş departmana gitmekte ve bir gün boyunca orada çalışmaktadır.
devamını oku »
Duygularımızı, düşüncelerimizi ya da bilgilerimizi aklımıza gelen her türlü yolla başkalarına aktarma eylemine iletişim diyoruz. Peki, aktarma eyleminde temel olarak ne yapıyoruz? Anlatıyoruz. Peki, neden anlatıyoruz amacımız nedir bunu yaparken? Elbette ki anlaşılmak.
devamını oku »
Konu, üretici açısından daha önemlidir. Zira üretim, satış ve tahsilat gibi üç ana faaliyet aynı anda gerçekleşemez. Eğer gerçekleşebilseydi, işletme sermayesine hiç ihtiyaç olmazdı.
devamını oku »
Bir işverenin en önemli sorumluluğu iyi bir ekip kurmaktır. Bu ekip kurma konusunda işveren nerelerde hata yapıyor ve bu hatasının sonuçları neler oluyor.
devamını oku »
İletişimde sesin ve nefesin uyum içinde olması, cümlelerde doğru tonlamalar, vurgular çok önem taşımaktadır. Diyafram kasını doğru kullanmayı öğrenmek, vücutta oksijen miktarını arttırarak kan dolaşımına, sağlıklı düşünmemize, heyecan ve öfke kontrolüne olumlu şekilde etki etmektedir.
devamını oku »
Türkiye’de iş dünyasına bakıldığında son yıllarda dünya ile entegre olma yolunda önemli adımlar atıldığı görülmektedir. Bu çerçevede verimlilik ve kalite konusunda kayda değer bir gelişme gösterdiğimiz söylenebilir. Ancak insan odaklılık konusunda kat etmemiz gereken çok mesafe olduğunu düşünüyorum.
devamını oku »
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.