İnovasyon, kurumsal büyümenin ve gelişmenin bir stratejik destekleyicisi olarak bazen moda olmuş, bazen de göz ardı edilmiştir. Ancak her moda olduğunda yöneticiler, her zaman aynı hatalara düşmüştürler.
devamını oku »
Yenilikçilik, Latince yeni bir ürün yapmak veya servis geliştirmek anlamına gelen “innovare” sözcüğünden türetilmiştir. Süreç olarak yenilemeyi, sonuç olarak yeniliği belirten yenilikçilik (inovasyon), OECD literatürüne göre “pazarlanabilir bir düşünce, ürün ya da hizmeti, yeni ya da geliştirilmiş bir imalat ya da dağıtım yöntemine, bir toplumsal hizmet yönetimine dönüştürmek”tir. Yenilikçilik büyümek için en iyi yoldur.
devamını oku »
Birçok organizasyonun neden kaosa sürüklendiğini bilmek isterseniz, cevabı liderlerin söylediklerinden başka yerde aramayın. Belirsiz, yuvarlak, tanımsız ifadeler tepe yöneticilerin işlerini olması gerekenden çok daha zor hale getiriyor
devamını oku »
Size ulaşan geri beslemelerin çoğu negatiftir. Çalışanlar hakkında yapılan resmi değerlendirmelerde, sonuç övgü dolu olmasına rağmen, tartışmalar çoğunlukla iyileştirme fırsatlarına odaklanır.
devamını oku »
Amaçlar, belirli bir süre içinde gerçekleştirilmesi arzu edilen veya ulaşılmak istenen sonuçlar demektir. İşletmenin verimliliği ve etkinliğinde amaçlı çalışmanın, bir başka deyişle stratejik planlar yapmanın önemi çok fazladır.
devamını oku »
Atılımsal bir teknoloji sektörde çalkantı ve yenilikler yaratmaya başladığında; çalışanlarınızı bunu bir tehdit mi şans olarak mi görmeleri için yönlendirmelisiniz? Yanıt Şaşırtıcı: Her ikisini de yapmalısınız.
devamını oku »
Şirketlerin geleceğinin, büyük ölçüde, insan kaynaklarının rekabetçi bilgi ve hünerlerine bağlı olduğunu varsayacak olursak, mevcut insan kaynaklarının bilgi ve hünerlerinin iyileştirilmesi ve her düzeyde “zayıf halka” bırakılmaması yanında, bünyeye katılacak her yeni insan kaynağının rekabetçi ek bilgi ve hünerinin de ilgili alandaki mevcutlar ortalamasının üstünde olması ve değişimi ve şirketin geleceğini yönetenlerin nispetini artırması beklenir.
devamını oku »
Değişimin ne kadarı ilham, ne kadarı çok çalışmanın ürünüdür? Eğer, genellikle ilk seçenek geçerliyse yönetimin rolü sınırlıdır: “Doğru kişileri çalıştır ve işlerine karışma!” Eğer ikinci seçenek tercih ediliyorsa, yönetim daha güçlü bir rol oynamalıdır: Doğru görev ve prosesleri oluştur, amaçları ve uygun ölçümleri net olarak belirle ve gelişimi her adımda tekrar incele. Asıl olan, bu iki fikrin ortasında bir yerde bulunabilmek.
devamını oku »
Kurumsallaşma günümüz işletme yönetimi literatüründe oldukça sık geçen bir kavram. Literatürün ötesinde fiilen iş yaşamında da pek çok kişi kurumsallaşmadan söz ediyor. Ancak, konu ile ilgili söylenenlere –özellikle de kurumsallaşmayı eleştirenlerin sözlerine- bakıldığında “kurumsallaşma” kavramının tam olarak kavranamadığı açıkça görülüyor.
devamını oku »
Liderlik yöneticilikten farklıdır, fakat bu farklılık çoğu insanların düşündüğü gibi değildir. Liderlik mistik ya da efsanevi değildir. “Karizma” veya diğer egzotik kişisel özelliklerle alakası yoktur.
devamını oku »
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.