MAKALE - ARAŞTIRMA - RÖPORTAJ

Yenilikçilik (İnovasyon)

Yenilikçilik, Latince yeni bir ürün yapmak veya servis geliştirmek anlamına gelen “innovare” sözcüğünden türetilmiştir. Süreç olarak yenilemeyi, sonuç olarak yeniliği belirten yenilikçilik (inovasyon), OECD literatürüne göre “pazarlanabilir bir düşünce, ürün ya da hizmeti, yeni ya da geliştirilmiş bir imalat ya da dağıtım yöntemine, bir toplumsal hizmet yönetimine dönüştürmek”tir. Yenilikçilik büyümek için en iyi yoldur.

devamını oku »

Liderlerin Yönetmesi Gereken 5 Mesaj

Birçok organizasyonun neden kaosa sürüklendiğini bilmek isterseniz, cevabı liderlerin söylediklerinden başka yerde aramayın. Belirsiz, yuvarlak, tanımsız ifadeler tepe yöneticilerin işlerini olması gerekenden çok daha zor hale getiriyor

devamını oku »

Güçlü Yanlarınızı Ortaya Çıkarmak

Size ulaşan geri beslemelerin çoğu negatiftir. Çalışanlar hakkında yapılan resmi değerlendirmelerde, sonuç övgü dolu olmasına rağmen, tartışmalar çoğunlukla iyileştirme fırsatlarına odaklanır.

devamını oku »

Etkinlik İçin Amacın Önemi

Amaçlar, belirli bir süre içinde gerçekleştirilmesi arzu edilen veya ulaşılmak istenen sonuçlar demektir. İşletmenin verimliliği ve etkinliğinde amaçlı çalışmanın, bir başka deyişle stratejik planlar yapmanın önemi çok fazladır.

devamını oku »

Yıkıcı Değişim

Atılımsal bir teknoloji sektörde çalkantı ve yenilikler yaratmaya başladığında; çalışanlarınızı bunu bir tehdit mi şans olarak mi görmeleri için yönlendirmelisiniz? Yanıt Şaşırtıcı: Her ikisini de yapmalısınız.

devamını oku »

Geleceğin Yönetimi ve Rekabetçi Ek Katkı Değeri

Şirketlerin geleceğinin, büyük ölçüde, insan kaynaklarının rekabetçi bilgi ve hünerlerine bağlı olduğunu varsayacak olursak, mevcut insan kaynaklarının bilgi ve hünerlerinin iyileştirilmesi ve her düzeyde “zayıf halka” bırakılmaması yanında, bünyeye katılacak her yeni insan kaynağının rekabetçi ek bilgi ve hünerinin de ilgili alandaki mevcutlar ortalamasının üstünde olması ve değişimi ve şirketin geleceğini yönetenlerin nispetini artırması beklenir.

devamını oku »

Değişim Disiplini

Değişimin ne kadarı ilham, ne kadarı çok çalışmanın ürünüdür? Eğer, genellikle ilk seçenek geçerliyse yönetimin rolü sınırlıdır: “Doğru kişileri çalıştır ve işlerine karışma!” Eğer ikinci seçenek tercih ediliyorsa, yönetim daha güçlü bir rol oynamalıdır: Doğru görev ve prosesleri oluştur, amaçları ve uygun ölçümleri net olarak belirle ve gelişimi her adımda tekrar incele. Asıl olan, bu iki fikrin ortasında bir yerde bulunabilmek.

devamını oku »

Kurumsallaşmayı Gerçekten Anlamak

Kurumsallaşma günümüz işletme yönetimi literatüründe oldukça sık geçen bir kavram. Literatürün ötesinde fiilen iş yaşamında da pek çok kişi kurumsallaşmadan söz ediyor. Ancak, konu ile ilgili söylenenlere –özellikle de kurumsallaşmayı eleştirenlerin sözlerine- bakıldığında “kurumsallaşma” kavramının tam olarak kavranamadığı açıkça görülüyor.

devamını oku »

Lider ve Yöneticiler Arasında Ne Fark Var?

Liderlik yöneticilikten farklıdır, fakat bu farklılık çoğu insanların düşündüğü gibi değildir. Liderlik mistik ya da efsanevi değildir. “Karizma” veya diğer egzotik kişisel özelliklerle alakası yoktur.

devamını oku »

İletişimde Düşünülmeyen Boyut

Hayat denen oyunun birer aktör ya da aktristi olarak rolümüzü oynarken yanılgılar içinde olduğumuzu, zaman zaman bazı açık gözlerce aldatıldığımızı, aldanmaktan ya da aldatılmaktan niçin haz duyduğumuzu hiç düşünmemişizdir.

devamını oku »

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.