Strateji bir hedefe giden yoldur ve her yolda olduğu gibi stratejik yollarda da alternatif rotalar bulunmaktadır, her bir işletmenin kendi finansal ve operasyonel yapısına göre strateji belirlemesi gerekmektedir. Örneğin güçlü sermaye yapısına sahip bir işletme kriz ortamında büyüme stratejisini tercih edebilecekken, sermaye ve nakit akışı konusunda çok kısıtlı kaynaklara sahip bir işletmenin korumacı veya hatta küçülme stratejisini izlemesi bile değerlendirilebilir.
devamını oku »
Geçmişten günümüze özellikle aile şirketlerinde iletişim çok ciddi olarak ele alınmamış ve her zaman göz ardı edilmiştir. Genelde iletişim kelimesi sadece 2 insanın birbiri ile diyalog kurması gibi algılanmakla beraber, iyi iletişim kurmasalar da olur, önemli olan iştir mantığı ile birçok işletmemiz kendi içlerinde zamanla körelmeye ve kendi dünyasında yaşayan bir atmosfere bürünmektedir.
devamını oku »
Yıllar içinde dünyanın pek çok ünlü liderlerinin biyografilerinde yer alan bir prensip dikkatimi çekti ve her geçen gün bu prensibin önemini daha fazla idrak ettim. “İşi, ehline emanet etmek” tüm işverenler için oldukça kritik bir konu, süreç, eylem.
devamını oku »
Emanet kavramı, koruma, iyileştirme ve yönetme sorumluluğunu üzerimize aldığımız görev, makam, mal, şirket, kurum hatta yetim, çocuk, eş, anne-baba, diğer canlı varlıklar, çevre vb. konuların tamamını kapsamaktadır.
devamını oku »
Türkiye son dönemlerde yaptığı atılımlara ve eğitim düzeyinin gelişmesine rağmen bilgi üretimi ve birikimi ile entelektüel sermaye hala daha gelişmiş ülkelerin çok gerisindedir. Cumhuriyetin ilk dönemlerinde devlet destekli fakat özel sektör eliyle oluşturulan sanayi kuruluşları ile 1980’li yılların sonunda “Anadolu sermayesi” diye tabir edilen kurumların kurucuları bireysel girişimcilik ruhları güçlü fakat “piyasadan yetişme/alaylı” diye tabir edilen kişilerdir.
devamını oku »
Değerli paydaşlarımız, Şirketimizi ve bizi bugünlere taşıyan, ayakta tutan ve itibar kazandıran ve de bizi geleceğe taşıyacak, hem sosyal, hem de ticari ilişkilerimizin temel prensiplerini bir bildirge olarak görüşlerinize sunuyorum:
devamını oku »
Kurulduğu 1993 tarihinden itibaren Türkiye’de kurumsal yönetim alanında birçok farklı sektöre katkı sağlayan özellikle de aile şirketlerinin korunması gereken güçlü yanlarını ve değerlerini muhafaza ederek kurumsallaşması üzerine çalışan Değişim Dinamikleri Merkezi, 20 yaşında.
devamını oku »
Babadan kalma yöntemlerle artık şirketler yönetilemiyor. Kurumsallaşmış aile şirketleri imparatorluktan uzun ömürlü olabiliyor. Belge almak ve ezberler şirketi kurumsal yapmıyor. Peki bir şirket nasıl kurumsallaşır? Şirketler dünyaya ve zamana nasıl meydan okur? İşte cevabı.
devamını oku »
Yalakalık kurumlarda terfi aracı oldu! Patronların penceresinden bakıldığında daha fazla iş, daha fazla kar düşüncesi, çalışan tarafından baktığınızda da ücretlerin düşük ya da yetersiz olması dillendiriliyor. 20 yıllık tecrübelerinizi dikkate aldığınızda Patronlarımızın cebinde akrep mi var yoksa çalışanlarımız hak ettiğinden fazla mı istiyor?
devamını oku »
27 Mart 2013 tarihinde Bloomberg HT Ana Haber Bülteni’nde yayınlanan DD Genel Müdürü & Kurucu Ortağı Süleyman ERDEMİR’in röportajı:
devamını oku »
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.