HAFTANIN YÖNETİM FİKRİ

Yöneticilik

Fikrin Alanı Yöneticilik

Yayınlanma tarihi

Tarih 02 Mayıs 2023

Sayfa Banner

Yönetim Kurullarının Farkındalığı

Özellikle kriz dönemlerinde Yönetim Kurulları şirketlerinin durumu hakkında hangi konularda detaylı bilgiye sahip olmalı? Hangi risklerle karşı karşıya olduklarını bilmeli ve bu risklere istinaden aksiyon planları ne olsun?

Her şirketin zaman zaman içinden geçebildiği öngörülemez düşünülen ama tahmin edilebilir olan kriz ortamlarında şirketlerde; faaliyet süreçlerini yöneten süreç sahiplerinin birbiri arasında faal ve dinamik bir iletişim olmalı ki etkin bir iç kontrol ve raporlama düzeni kurulabilsin. Böyle bir düzenin diğer bir faydası da Yönetim Kurulları’nın risklerini önceden bilebilmesidir. Yani vakit, nakit ve itibar açısından ne gibi riskleri taşıyacağını ön görebilmesidir. Sonra da bu riskleri yönetebilecek aksiyonları alarak krizleri fırsata çevirebilsin.

Peki Yönetim Kurulları bunları yapmak adına İç Denetçilerinden hangi soruların cevaplarını istemelidir:

1-Benim şirketimdeki tüm faaliyetler cari mevzuata uygun olarak gerçekleştiriliyor mu?

2-Benim şirketimdeki tüm faaliyetler icra edilirken, şirketin kurumsal yönetim ilkelerine uygun hareket ediliyor mu? Yani şirketteki tüm yazılı veya yazılı olmayan kurallara riayet ediliyor mu?

3-Şirketin varlıkları korunuyor mu? (Fiili sonuçlarla kaydî rakamlar birbirini tutuyor mu? Kasa, Banka, Demirbaş, Stoklar...)

4-Şirketimde planlı yada plansız bir suistimal emaresi yada ihtimali var mı?

5-Tüm bunların cevabı alındığında, nihayetinde şirket yönetimi ne kadar kurumsal?

Yönetim Kurulları tüm bu soruların ve değişkenlerin farkında olmalıdır. Zira; yasada Yönetim Kurulu’na verilen devredilemez görev ve sorumluluklar muhakkak dikkate alınmalıdır. Bu vesileyle Yönetim Kurulunun Devredilemez Görev ve Yetkileri'ni bir hatırlayalım.

TTK Madde 375 – (1) Yönetim kurulunun devredilemez ve vazgeçilemez görev ve yetkileri şunlardır:

a. Şirketin üst düzeyde yönetimi ve bunlarla ilgili talimatların verilmesi.

b. Şirket yönetim teşkilatının belirlenmesi.

c. Muhasebe, finans denetimi ve şirket yönetiminin gerektirdiği ölçüde, finansal 

planlama için gerekli düzenin kurulması.

d. Müdürlerin ve aynı işleve sahip kişiler ile imza yetkisini haiz bulunanların atanmaları ve görevden alınmaları.

e. Yönetimle görevli kişilerin, özellikle kanunlara, esas sözleşmeye, iç yönergelere ve yönetim kurulunun yazılı talimatlarına uygun hareket edip etmediklerinin üst gözetimi.

f. Pay, yönetim kurulu karar ve genel kurul toplantı ve müzakere defterlerinin tutulması, yıllık faaliyet raporunun ve kurumsal yönetim açıklamasının düzenlenmesi ve genel kurula sunulması, genel kurul toplantılarının hazırlanması ve genel kurul kararlarının yürütülmesi.

g. Borca batıklık durumunun varlığında mahkemeye bildirimde bulunulması.

Ramazan KÖKEZ İç Denetim Sistemi

Yazarımıza Ait Diğer Yazılar

Bu içeriği paylaşabilirsiniz

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.