Fikrin Alanı Yöneticilik
Tarih 27 Mayıs 2016
Şirketler de canlı organizmalar gibi doğar, büyür, hastalanır ve tedavi görürler. Hastalıklardan korunması ve yaşam performanslarının arttırılması için şirketlerin de insanlar gibi zaman zaman Check-Up tan geçirilmesi, muhtemel problemlere karşı önlemler alınması gerekir.
Ciddi bir problemle karşılaşmadan, hatta sağlıklı bir şekilde büyürken yapılacak Check-Up ileride telafisi mümkün olmayan kayıpların önünü alır.
Kurumsal-finansal check-up nasıl yapılır?
Check-up çalışması şirket sahipleriyle ve üst yönetimiyle; misyon, vizyon ve hedefler üzerinde yapılacak görüşmelerle başlar.
Aile ve ortaklık yapıları, aile-şirket ilişkileri, finansal tablolar ve veriler, organizasyon şemaları, prosedürler, görev tanımları, yetki/sorumluluk tabloları, iş süreçleri konularında bilgi ve doküman toplanır. Toplanan bilgi ve doküman üzerinde inceleme ve analizler yapılır.
Etkin ortaklar, tüm üst düzey yöneticileri, süreç sorumluları ve yeterli sayıda çalışanla mülakatlar yapılır. İhtiyaca göre iş başı gözlemleri yapılır.
İnceleme, mülakat ve gözlem yoluyla elde edilen bulgular; Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları, Denetim Standartları, Kurumsal Yönetim İlkeleri, yönetim bilimi ve genel mevzuat gereklilikleri esas alınarak değerlendirilir.
Yapılan değerlendirmeler sonunda tespit edilen güçlü ve zayıf yönler raporlanır. İyileştirme ve geliştirme önerileri paylaşılır. Raporlanan görüşler ve öneriler müzakere edilir.
Bu içeriği paylaşabilirsiniz
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.