MAKALE - ARAŞTIRMA - RÖPORTAJ

Ani Büyümelerde Yönetim

Bir pazar veya sektör ani bir büyüme sürecine girdiği zaman pazarda belli bir yer edinmiş işletmeler dezavantajlı duruma düşebilirler. Bu duruma düşen firmalar, genellikle önlerine çıkan pazar payını arttırmaya yönelik fırsatlara acil yanıtlar verebilen birimler veya bu kültüre uygun insan kaynağı ile çalışırlar. Rusya’nın mobil telefon marketinde böyle bir durumla karşılaşan ve bu durumu başarıyla yönetebilen bir firmanın CEO’su olan Izosimov, benzer vakalarla baş edebilmek için 5 çözüm yolu öneriyor;

Önceliği satışa verin, soruları sonra sorun;

Böyle zamanlarda elinizden geldiğince müşteri toplamalısınız, ancak tabii ki bunu kapasiteniz çerçevesinde ürünleri sağlayabileceğinizden emin olarak yapmalısınız. Bu süreçte iş modellemeniz mükemmel olmak zorunda değildir, dönemi atlattıktan sonra işinizi tekrar modelleyebilirsiniz.

Yenilikçi olmak için çok zorlamayın;

Elbette sektörünüzdeki teknolojik trendleri anlamalısınız ve yakalamalısınız, fakat önceliğinizi gelişen müşteri portföyünüze göre sistematik ayarlamalar yapmaya ve kritik çözümler üretmeye vermelisiniz.

McDonald’s gibi organize olun;

Standartlaşmış organizasyonel yapılar, teknolojiler ve iş süreçleri, çalışanlarınızın yeni marketlere açılırken çok daha rahat adapte olmalarını sağlayacaktır. Vimpelcom vakasında yerel sistemlerle emeklemek belki daha ucuza gelebilirdi, fakat bu maliyetten kaçmak, müşteri memnuniyetinin esas olduğu bu tip vakitlerde kurum için önemli sorunlar doğurabilirdi.

Karar alma süreçlerini mümkün olduğunca kısaltın;

Ani büyüme gerçekleşen sektörlerde, karar sıkışmalarına ve organizasyonel felçlere ayıracak zamanınız olmayacaktır. Operasyonel karar alma yetkilerini, o işlemi gerçekleştiren birimlere aktarmak, hem zamandan tasarruf etmenize, hem kurumdaki girişimcilik ruhunu tetiklemenize, hem de  şirket içi eleman kalitesine etki etmenize yardımcı olacaktır.

“Yapabilirim” kültürünü empose edin;

Aksiyon-bazlı firmalar yani çalışanların rahatça iletişim kurabildikleri, gereksiz uğraşlara girmedikleri ve hatalardan korkmadıkları bir ortam sağlayan firmalar, ani büyüme sürecinde en başarılı sonucu alacaklardır. Böyle bir kültürü empose etmek için, insanları başarıları ve yeni fikirleri üzerine ödüllendirin.

Bu içeriği paylaşabilirsiniz

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.