Fikrin Alanı Yenilikçilik
Tarih 19 Kasım 2020
Alışveriş dünyasında bir devrimin eşiğindeyiz…
İşin pimini ilk çeken amazon.com oldu aslında; tek tıkla alışveriş sloganıyla yeni alışveriş modelinin tanıtımını yapan amazon.com, tükettiğiniz ürün bitince verdiği cihaza tıkladığınızda kapınıza gelen bir sistem geliştirdi. Sonra verdiği bu cihazı iptal ederek hizmeti bir telefon uygulamasına dönüştürdü.
Yani, günlük ne tüketiyorsanız bu ürünlerin satın alma aşamasındaki tüm ilişki katmanlarını, aşamalarını yok eden yeni bir davranış kodu geliştirmiş oldu.
Satın alma eyleminizdeki tüm temas noktalarını ve bürokrasiyi sıfırlayan bu yeni iş modeli beğeniliyor, seviliyor ve gittikçe de yaygınlaşıyor.
Kısacası, online alışveriş sistemleri hayatımızı örümcek ağı gibi sarmalamaya devam ediyor.
Bir sonraki aşama ise kapımıza dayandı; alışkanlıklarınızın datasının tutulduğu ve alışveriş akışınıza göre siz daha sipariş vermeden kapınıza gelen bir sisteme doğru uygun adım ilerliyoruz.
Sipariş vermeden kapınıza gelmesi üzerine kurgulanan bu yeni sistem, bizlere bambaşka mesajlar veriyor olsa gerek…
Yani
Tüm alışveriş anlayışını ve işleyişi baştan aşağı değiştirecek bir senaryodan bahsediyoruz…
Peki
Bizim iş dünyamız bu mesajı aldı mı?
Aldığını umuyoruz…
Çünkü dükkânları, mağazaları ve etap etap AVM’leri tarihe gömecek bir iş modelinden, alışveriş bilincinden bahsediyoruz.
Keza bu devrimin büyük sermaye gruplarının başını çektiği bir tekelleşme devrimi olduğunu da bilememizde fayda var.
Özet olarak, küçük ve orta boy işletmelerimiz gerekli hazırlıkları yapmazsa bu tekellerin alt taşeronu olacağı kesin…
Peki, bu gelişme piyasaları nereye götürür?
Hülasa
Alışveriş dünyasında başlayan bu devrim niteliğinde ki dönüşümde çok uluslu sermayenin dengeleri etkileme ihtimalini de göz ardı etmeden, ülkemizin orta ve uzun vadede bu süreçten nasıl ve ne kadar etkileneceğinin hesaplanması ve gerekli tedbirlerin alınması elzem bir konudur.
Bu içeriği paylaşabilirsiniz
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.