HAFTANIN YÖNETİM FİKRİ

Yenilikçilik

Fikrin Alanı Yenilikçilik

Yayınlanma tarihi

Tarih 06 Nisan 2022

Sayfa Banner

Firmanızın Yenilikçi Potansiyeliniz Nasıl Ölçersiniz?

İş dünyasında kalıcı olmak, piyasanın yaşadığı evrime uyum sağlamakla mümkün…

Peki, İş dünyasının evrimine nasıl uyum sağlarsınız?

•    Örtük bilgiyi üretme becerisi gösterebilirseniz,
•    Kendi içinizde nitelikli öğrenmeyi sağlayabilirseniz,
•    Geleceğinizi müşterinizle birlikte inşa edeceğiniz bir sistem kurarsanız,
•    Çoklu kariyer sistemine izin verirseniz,
•    İnovasyonu çalışma kültürü haline getirebilirseniz,
•    Bilgi teknolojileri ile hiyerarşik yapılanmayı engelleyebilirseniz,

Hayatta kalma sürenizi de arttırabilirsiniz.

Bütün bunları yapmak içinse işe, firmanızın yenilikçi potansiyelini ölçerek başlayabilirsiniz.

Firmanızın yenilikçi potansiyelini ölçmek için aşağıda bir kısmını paylaştığım bazı soruları cevaplandırmalısınız.

1.    Firmanızın inovasyon için ayırdığı finansın miktarı,
2.    Firmanızın inovasyon için dışarıdan aldığı destekler (Devlet desteklerinden haberdarlık ve kullanım)
3.    Firmanızın inovasyon için ayırdığı insan kaynağı miktarı,
4.    Firmanızın inovasyon için kullanacağı bilgi teknolojileri,
5.    Firmanızın inovasyon için üniversitelerle yaptığı işbirliği,
6.    Firmanızın stratejik vizyonunda inovasyonun ve faaliyetlerinde varlık seviyesi,
7.    Son 3 yıl içerisindeki patent, faydalı model, endüstriyel tasarım başvuruları ve sonuçları.

Bu kriterlerin sonuçları, karşılaştırmalı ölçüm yöntemiyle firmanızın inovasyon potansiyeli ortaya çıkaracaktır.

Mesela “firmanızın inovasyon için ayırdığı finansın miktarı”nın -dünya ortalaması GSYH’dan  %3 -4 arası- miktarı inovasyona ayırmanız buna uygun bir göstergedir. Ülkemizde  GSYH’dan inovasyona  ayrılan pay %1 civarındadır. Yani firmanız cirodan ne kadarını ar-ge ve inovasyona ayırmaktadır?

Diğer bir gösterge olarak  da “Firmanızın inovasyon için ayırdığı insan kaynağı miktarı” örnek gösterilebilir. Dünya ortalaması yüz kişi başına 6-7 kişinin ar-ge ve inovasyona ayrılmasıdır. Bizde ise oran bir kişinin dahi altındadır. Kaldı ki büyük çoğunluğu küçük ve orta boy firmalarından oluşan ülkemizde firmaların %99,9’dan daha fazlasının da Ar-Ge departmanı yoktur.

Yine son 3 yıl içinde ar-ge ve inovasyon çıktılarınızın miktarları da sizin inovasyon potansiyelinizin miktarını ortaya koymaktadır.

Bu skaladaki her bir başlığın dünya ortalaması mevcut olup; ülkemizdeki firmaların ayırdıkları payların oranları da bize ülkemizin inovasyon potansiyelinin seviyesini vermektedir.

Firmalarımızın bu başlıkları önlerine alıp kendi oranlarını belirledikten sonra bu oranları nasıl arttırırız diye kafa yormaları gerekmektedir. Başlangıç adımlarını doğru belirlemeleri için doğru inovasyon uzmanlarından destek almaları faydalı olacaktır.

En son 3 yıl içinde ar-ge ve inovasyon çıktılarınızın miktarları da sizin inovasyon potansiyelinizin miktarını ortaya koymaktadır.

Bu skaladaki her bir başlığın dünya ortalaması mevcut olup; ülkemizdeki firmaların ayırdıkları payların oranları da bize ülkemizin inovasyon potansiyelinin seviyesini vermektedir.


İnovasyon Uzmanı seçerken nelere dikkat etmek gerekir?

Ar-ge ve inovasyonda seviyenizi belirlemeniz ve karşılaştırmalı süreç planlaması yapabilmeniz için, teknik bilgiye ihtiyacınız vardır. Bunun için işinin ehli bir inovasyon uzmanından destek almanız doğru olacaktır. İnovasyon uzmanı seçerken ne tür firmalarla çalıştığına bakmanız yeterlidir.  

İnovasyon uzmanı size ne katacaktır?

•    Firmanızın inovasyon envanterini çıkaracaktır
•    Ekibinizin inovasyon yeteneğini belirleyecektir
•    Firmanızın inovasyon potansiyelini tespit edecektir
•    Karşılaştırmalı olarak inovasyonda nerede olduğunuzu ortaya koyacaktır
•    Ar-ge ve inovasyonda fırsatlarınızı belirleyecek ve hangi alana yönelmeniz gerektiğini raporlayacaktır.
•    Ar-ge ve inovasyon proseslerini nasıl yöneteceğinizi öğretecektir.

Sonuç olarak; firmanızın inovasyon potansiyelini belirlemeniz, gelecek planlarınız için kritik öneme sahiptir. Gelecek planlarınızı inovasyonla inşa etmediğiniz takdirde ise tercih edilme şansınız azalacaktır.



Salih KESKİN İnovasyon

Yazarımıza Ait Diğer Yazılar

Bu içeriği paylaşabilirsiniz

Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.