Hizmetlerimiz

Süreç Analizi ve İyileştirme Workshop Çalışması

Mükemmel Sonuçlar İçin Mükemmel Süreçler…

Kurumlarımızın “belirli bir dönemde”, “başarılı bir sonuç” alması yeterli değil. Bu sonuçları garanti altına alacak ve sürekliliğini sağlayacak süreçler üzerinde de titizlikle durmak gerekir. Aksi halde bu sonuçlar bir seferlik mi? Tesadüfi mi? Çevresel şartlardan mı Kaynaklandı? Kişisel başarılar mı etkili oldu? Bilemeyiz ve başarıların sürekliliğinden emin olamayız.

Bu perspektiften hareketle ele alınan “Süreç Analizi ve İyileştirme Workshop Çalışması” nın amacı, kurumunuzun üretim, satış, tedarik, planlama, stok, insan kaynakları, mali işler gibi iş sonuçlarına etki eden süreçleri ve bunların kritik alt süreçlerini belirlemek ve bunları “süreç haritalama” yöntemiyle, faaliyetler bazında ele alarak kalite, maliyet, süre, standartlar ve diğer problemler açısından adım adım analiz etmek, iyileştirme faaliyetlerini belirlemek ve ideal süreç akışını tasarlamaktır.

Bu çalışmalar kapsamında öncelikle işin teorisine ve yapılacak uygulamaya yönelik bir eğitim verilir.

Sonra Kurumun ana süreçleri bir SIPOC (Supplier/Tedarikçi, Input/Girdi, Proses/Süreç, Output/Çıktı, Customer/Müşteri) çalışması ile belirlenir.

Ardından bu süreçler teker teker alınarak (ve gerekirse daha alt süreçlere bölünerek) her birisi için bir “Süreç Haritası” oluşturulur.

Süreç haritaları, o süreçlerde gerçekleştirilen her bir faaliyetin ve onu kimin yaptığının, adım adım, görsel olarak “tahtaya” çizildiği bir çalışmadır. Bu harita üzerinde sürecin her adımı için “süre”, “kalitesizlikler/hatalar”, “kayıplar/israflar”, “problemler” belirlenir. Adımın bir “standardı” (prosedürü) olup olmadığı saptanır.

Daha sonra; Belirlenen sorunlar listelenerek çözüm yolları ve sorumluları belirlenir. Standart (prosedür) ihtiyacı varsa, kapsamı ana hatlarıyla saptanır ve planlanır. Sürecin KPI (Kritik Başarı Göstergeleri) tespit edilerek rapor formatları önerilir. Nihayet “Hedeflenen (İdeal) Süreç Haritası” oluşturulur.

  • SIPOC (Supplier/Tedarikçi, Input/Girdi, Proses/Süreç, Output/Çıktı, Customer/Müşteri) kartı
  • Süreç Haritaları
  • Sorun/Önlem Aksiyon Planı
  • Süreç KPI’ları ve Örnek Rapor Formatları
  • Hedeflenen (İdeal) Süreç Haritası
  • Standartlaşma ile birlikte süreç başarılarının izlenebilir ve raporlanabilir olması
  • Süreçlerdeki sorunların ve kayıpların elimine edilerek süre, kalite ve maliyetlerde iyileştirme 
  • Başarılı iş sonuçlarının sürekliliğini sağlayacak mükemmel süreç tasarımlarına geçiş
Footer Logo Şerit
Hizmet İstek Formu
Hizmet İstek Formları

Değişim Dinamikleri olarak göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz. Lütfen kurumunuzun ihtiyaçları ile ilgili aşağıdaki kategorilerden birini seçerek belirtilen soruları yanıtlayınız.

Yönetim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
Eğitim Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Hizmet İstek Formu

Size en kısa zamanda geri dönüş yapacağız.