Mükemmel Sonuçlar İçin Mükemmel Süreçler…
Amaç
Kurumlarımızın “belirli bir dönemde”, “başarılı bir sonuç” alması yeterli değil. Bu sonuçları garanti altına alacak ve sürekliliğini sağlayacak süreçler üzerinde de titizlikle durmak gerekir. Aksi halde bu sonuçlar bir seferlik mi? Tesadüfi mi? Çevresel şartlardan mı Kaynaklandı? Kişisel başarılar mı etkili oldu? Bilemeyiz ve başarıların sürekliliğinden emin olamayız.
Bu perspektiften hareketle ele alınan “Süreç Analizi ve İyileştirme Workshop Çalışması” nın amacı, kurumunuzun üretim, satış, tedarik, planlama, stok, insan kaynakları, mali işler gibi iş sonuçlarına etki eden süreçleri ve bunların kritik alt süreçlerini belirlemek ve bunları “süreç haritalama” yöntemiyle, faaliyetler bazında ele alarak kalite, maliyet, süre, standartlar ve diğer problemler açısından adım adım analiz etmek, iyileştirme faaliyetlerini belirlemek ve ideal süreç akışını tasarlamaktır.
Süreç
Bu çalışmalar kapsamında öncelikle işin teorisine ve yapılacak uygulamaya yönelik bir eğitim verilir.
Sonra Kurumun ana süreçleri bir SIPOC (Supplier/Tedarikçi, Input/Girdi, Proses/Süreç, Output/Çıktı, Customer/Müşteri) çalışması ile belirlenir.
Ardından bu süreçler teker teker alınarak (ve gerekirse daha alt süreçlere bölünerek) her birisi için bir “Süreç Haritası” oluşturulur.
Süreç haritaları, o süreçlerde gerçekleştirilen her bir faaliyetin ve onu kimin yaptığının, adım adım, görsel olarak “tahtaya” çizildiği bir çalışmadır. Bu harita üzerinde sürecin her adımı için “süre”, “kalitesizlikler/hatalar”, “kayıplar/israflar”, “problemler” belirlenir. Adımın bir “standardı” (prosedürü) olup olmadığı saptanır.
Daha sonra; Belirlenen sorunlar listelenerek çözüm yolları ve sorumluları belirlenir. Standart (prosedür) ihtiyacı varsa, kapsamı ana hatlarıyla saptanır ve planlanır. Sürecin KPI (Kritik Başarı Göstergeleri) tespit edilerek rapor formatları önerilir. Nihayet “Hedeflenen (İdeal) Süreç Haritası” oluşturulur.
Çıktılar
Faydalar
© Copyright 2021. Değişim Dinamikleri. Tüm hakları saklıdır.