Haftanın Yönetim Fikri

Dijitalleşme ve Endüstri 4.0 Yolculuğumuz

Dr. Abdurrahman BAŞ

 “Dijital Sinir Sistemiyle Düşünce Hızında Çalışmak” kitabını derin bir ilgi ile okuyup tamamladığımda, Bill Gates henüz dünyanın en zengin insanı değildi. Ancak, aradan geçen süre zarfında, hem kitabın adının doğru bir önerme olduğu ortaya çıktı, hem de Bill Gates’in bu vizyonu onu dünyanın en zengin insanı yaptı. Şirketler, tıpkı yaşayan bir organizma gibi, ihtiyaç duyan… devamını oku »


Yeni Normal mi, Eski Anormal mi?

Doç. Dr. Güven ORDUN

Koranavirüs ile Türkiye’deki yöneticiler endüstri 4.0 kavramından daha fazla bahsetmeye başladılar.  Halbuki bu kavram dünya için hiç de yeni bir kavram değil. Buhar makinesinin keşfi endüstri 1.0 ın başlangıcı olarak kabul edilmektedir, seri üretim endüstri 2.0, otomasyon sistemleri ise endüstri 3.0 a karşılık gelmektedir.  Endüstri 4.0 ise yapay zeka yardımıyla kendileri aralarında haberleşen ve optimizasyon… devamını oku »


Küresel Coronavirüs Salgını Ortamında Ulusal Ve Küresel Kültürel Değerler Zinciri

Prof. Dr. Muhittin KARABULUT

Küresel Coronavirüs (COVID-19), sadece arz değer zincirin kırmakla kalmadı, ulusal ve küresel kültürel değer(ler) zincirini de kırdı. Bir zincirin, en zayıf halkası kadar kuvvetli olduğu söylenir. Bu defa, sadece bir halka değil, neredeyse tüm halkalar hasar görmeye başladı. Değer zinciri kırılan kültür, öğrenilmiş ve kuşaktan kuşağa aktarılan somut ve soyut değerler bütünü olarak tanımlanabilir. Değer… devamını oku »


Pandemi Markamı Döver Mi?

Ömer ŞENGÜLER

Bu aralar ekranlarda, dünyanın yaşadığı bu büyük krizle ilgili “şöyle olacak, böyle bitecek…” gibi büyük laf eden uzmanlar çokça mevcut. Bu yazımda komplo teorisyenleriyle yarışmak değil, Pandemi sonrasıyla ilgili sıkça sorulan birkaç soruya cevap vermek istedim: -Covid-19 Pandemi’si işimi, markamı nasıl etkileyecek? -Küçülmeli miyim, bu kriz yolun sonu mu? Özetle: “Pandemi esnasında ve sonrasında markamı… devamını oku »


Tersine Akım “İşten Eve Göç” Başladı.

Salih KESKİN

Toplum odaklı insansız sistem teknolojileri ve insanların robotlarla çalışması üzerine kurgulanan Japonya merkezli Beşinci Sanayi Devrimi (Endüstri 5.0), “ev”i yeni üretim merkezine dönüştürecek özelliklere sahip. Yani, Endüstri 5.0 ve sonrası, “toplum zekâsının dijitalize edilmesi”, bir başka ifadeyle “zekânın, dijital sistemlerin denetimine girmesi” anlamını taşıyor. Üretimin Yeni Merkez Üssü: Evler yy’dan bu yana devam eden evden… devamını oku »


Liderlikte Motivasyon ve Tutku

Oğuz Saygın

Bir liderin ve ekibin başarısında, motivasyon ve tutku son derece önemlidir. Motivasyon, insanların belirli bir amacı gerçekleştirmek üzere bir hedefe yönelmesini ve bunun için efor göstermeyi sağlayan bir süreci ifade eder.  Diğer bir ifadeyle sınırlı kaynaklarla, sınırsız ihtiyaçlar arasındaki en yüksek sonucu almaktır. Motivasyon, istek ve heyecanın olmadığı çalışmaların sonucu beklenen başarıdan çok uzaktadır. Tutku… devamını oku »


Kurum ve Çalışan Performansını Üst Düzeye Çıkarmak…

Prof. Dr. Tanıl KILINÇ

Günümüz İnsan Kaynakları Yönetimi anlayışının; a) kurum için doğru insanın seçilmesi, b) çalışanın doğru işi doğru şekilde yapar hale getirilmesi ve c) doğru çalışanın kurumda devamlılığının sağlanması,  d) Çalışanın yaptığı işi geliştirmesi, yenilikler getirmesi, üretkenliğinin arttırılması vb. olmak üzere dört ana örgütsel amaca yöneldiği söylenebilir. Kurumsal çerçevede uygulanan İnsan Kaynakları Yönetimi Sistemleri de bu amaçlara… devamını oku »


Pazarlamada Hedef, Strateji, Taktik.

Ömer ŞENGÜLER

Taktiksiz strateji, kazanmanın en yavaş yolu, stratejisiz taktik ise mağlubiyetten önceki en büyük gürültüdür. Yalnızca bir hedef belirlemek strateji sahibi olmak anlamına gelmediği gibi, taktik geliştirmek de bir hedef belirlediğin ve ona ulaşmak için strateji geliştirdiğin anlamına gelmez. Hedef; ulaşmak istediğimiz noktadır. Strateji, ona ulaşabilmek için geliştirdiğimiz plandır, taktik ise bu planı uygulamak için izlediğimiz… devamını oku »


Bilgisizlik, Yetkisizlik ve İlgisizlik

Prof. Dr. Muhittin KARABULUT

Tüketici veya müşteri edinememek/kazanamamak, kazandığını koruyamamak/kaybetmek vb. bilgisizlikten, ilgisizlikten ve yetkisizlikten kaynaklanabilir.   Bilgi açısından, kişisel ölçekte, “kendini bil” Atasözünü hatırda tutarak, şu söylenebilir: Kendini bilmeyen/tanımayan, bir başkasını /hedef müşterisini/paydaşlarını bilemez/tanıyamaz, beklentilerini kavrayamaz.  Böylesi bir durumda, kuvvetli karşısında kendini küçük (N. Fazıl’ın deyimiyle) “Cim gövdesinde nokta “ veya zayıf karşısında, kendini “dev” olarak görebilir! Mevlana… devamını oku »


Çalışanların Gönlünde Taht Kuran Bir Şirket Olmak …

Münir ARIKAN

Kâinatta sebepsiz bir şey yaratılmamış. Her şeyin bir yaradılış sebebi var. Besin zincirindeki mükemmel işleyiş, insan eliyle bozulmadıkça ve doğal akışa müdahale edilmedikçe, nasıl Dünya’nın muazzam bir dengeye kavuşmasını sağlıyorsa; yaradılıştaki sebepler de, muhteşem sonuçların oluşmasını sağlıyor. Hiçbir şeyin sebepsiz olmadığı bir hakikat… Ve her şeyde de bir hayır olduğu gerçeğinden yola çıkarak, günümüz iş… devamını oku »


Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun