Tarih / Sıra: 07.10.2015 / 0012
Fikrin Alanı: Yönetim
Fikrin Sahibi: Salih KESKİN

REKABETTE ÖNE GEÇMEK İSİYORSANIZ İŞ SÜREÇLERİNİZİ BASİTLEŞTİRİN VE FARKLILIKLARINIZI ORTAYA KOYUN!

İş süreçlerinizi basitleştirin ve mümkünse bürokrasiyi sıfırlayın.

Süreçlerin basitleştirilmesi konusu elektroniğin gelişmesine paralel olarak daha kolay hale gelmeye başladı. Ama bu seferde konu bir yatırım meselesi haline geldi. Küçük firmaların kolay kolay bu yatırımları yapamayacağını varsaymak gerekir.

Ayrıca müşteriyle aranızdaki değer üretmeyen süreçleri yani gereksiz bürokrasiyi sıfırlayacaksınız. Müşterinin işini olabildiğince kolaylaştırarak ve yine müşteriyi uğraştırmadan sizden ürün ve hizmeti almasını sağlayacaksınız.

Bu müşteri ister son kullanıcı veya isterse tedarikçi bağlamında olsun, durum değişmez, müşteri iki halde de müşteridir. Siz bir şey satıyorsunuz o da sizden bir şey alıyor. Hatta bu durum fason sektörü için bile geçerlidir. Dünyada fason iş yapan firmalar kendilerini ciddi geliştirme içerisindeler.

İş yaptıkları müşterilerin sadece mevcut isteklerine cevap vermek yerine onların “daha ileri istekleri neler olabilir,” üzerinde çalışıyorlar. 

Kurgulanan “süreç basitleştirme ve bürokrasinin sıfırlanması” programının doğru çalışması için aşağıdaki şartları ve araçları oluşturmak gerekiyor:

•        Firma yöneticilerinin dünyadaki sektörel tecrübeleri iyice araştırması gerekir,
•        Personelin eğitimi ve sistemin düzenli çalışması doğru şekilde planlanarak sağlamalı,
•        Programı desteklemek için kurgulanan platformlar, sistemler ve teknolojik araçlar yeterli olmalı,
•        Programı yönetenler, uzman kadroyla çalışıp gereken tüm çalışmaları kusursuz yapmalı,
•        Yöneticiler, farklı fikirlere açık ve personelin yenilikçi fikirlerine fırsat verici olmalı.

Firmalar öncelikle şu sorulara cevap bulsunlar:

Müşterinin hangi problemini çözüyorsunuz?

Ürün veya hizmetinizin çözdüğü problemi tam olarak ifade edemiyorsanız, muhtemelen başarısız olacaksınız demektir.

Peki diğer rakipleriniz sizin çözmediğiniz bu problemi çözmek için neler yaptılar? Ve onların ürettiği çözümler neden başarılı ya da başarısız oldu?

Rakiplerinizi mercek altına alıp her hareketini yorumlamak ve bunlardan bir şeyler öğrenmeye bakmalısınız.

Ürün veya hizmetinizin sayabileceğiniz kaç tane önemli faydası var?
Her firma kendi sunduğu ürün ve hizmetin müşteriye olan spesifik faydasını ortaya koymak ve de pazarlamada bunu kullanması gerekir. Eğer rakiplere göre ürün veya hizmetinizin ayrıca özel bir faydasını bulamıyorsanız durum ciddi demektir.

Basit bir anlatım dili ile ürün veya hizmetinizin en önemli özelliklerini ifade etmeye çalışabilir misiniz?

Basit anlatım dili oldukça önemli. En karmaşık konuları bile herkesin anlayabileceği yalınlık ve netlikle anlatarak karşıda istediğiniz ilgiyi yakalamanız mümkün.

Copyright 2021 DD Değişim Dinamikleri Yönetim Merkezi A.Ş. Tüm hakları saklıdır.
Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun