Tarih / Sıra: 18.09.2019 / 086
Fikrin Alanı: Yöneticilik
Fikrin Sahibi: Ömer ŞENGÜLER

Pazarlamada Hedef, Strateji, Taktik.

Taktiksiz strateji, kazanmanın en yavaş yolu,
stratejisiz taktik ise mağlubiyetten önceki en büyük gürültüdür.

Yalnızca bir hedef belirlemek strateji sahibi olmak anlamına gelmediği gibi, taktik geliştirmek de bir hedef belirlediğin ve ona ulaşmak için strateji geliştirdiğin anlamına gelmez.

Hedef; ulaşmak istediğimiz noktadır. Strateji, ona ulaşabilmek için geliştirdiğimiz plandır, taktik ise bu planı uygulamak için izlediğimiz yol, kullandığımız yöntemlerdir.

Özetle; hedef başka, strateji başka taktik başka bir iştir, üçünü birbirine karıştırmayınız.

Hepimizin iyi kötü bir hedefi vardır, gelelim strateji ve taktik konularına;
• Strateji, rakam ve veriyle yapılır.
• Deneyim ve tecrübeler strateji belirlerken çok fazla fayda vermez, daha çok taktik yaparken işe yararlar.
• Strateji üniversaldir taktikler ise kültürlere bağlı olarak değişebilirler.

“Taktik, yapacak bir şey varken ne yapılması gerektiğini bilmek, strateji ise yapacak hiçbir şey yokken ne yapmak gerektiğini bilmektir.” (Savielly Tartakower, satranç ustası)

• Strateji ve taktik arasında fark değil ancak uyum aranabilir. Kusursuz plan yoktur ve ancak iyi bir plan iyi uygulama getirir.

“Stratejideki hatayı taktikle düzeltmek çok zordur.” (Sun Tzu, Savaş Sanatı)

• Strateji şahı yalnız bırakmaksa taktik, veziri şahtan uzaklaştırmak için yapılan hamlelerdir.
• Stratejik hataları taktik başarılarla gideremezsiniz.

“Strateji, omuzların üstünde yapılır, taktik ise omuzların altında.” (Jeremiah Owyang, dijital strateji uzmanı)

• Stratejiyi bulmak için “niçin, neden?” gibi sorular sorulabilir, taktiği bulmak için ise “nasıl?” sorusu sorulmalıdır.
• 3-5-2 diziliş taktik, hücum futbolu oynamak stratejidir.

Allah vergisi iyi stratejisyen yoktur, hangi verilere nasıl ulaşacağını ve o veriyi nasıl doğru okuyacağını iyi bilen akıllı insan vardır.

İşte size beş küçük strateji farkındalığı artırma adımları;

  1. Öncelikle nerede olduğunu anlamak, kendini konumlandırmak gereklidir; Senin gördüğün değil, başkalarının gözünde kimsin, nesin, neredesin?
  2. Hedefini netleştir.
  3. Şirketinin uzun vadede varmasını istediğin yere ulaşması için önem sırası listesi yap.
  4. Her iş ölçülebilir olmalı, ölçümleyemiyorsan yapma.
  5. Gözden geçir; Her üç ayda bir strateji planını tekrar gözden geçir, düzeltmen veya değiştirmen gereken konuları güncelle çünkü zaman ve şartlar çok hızlı değişiyorlar, önümüzdeki elli yılda daha da hızlı değişimler yaşayacağız. Stratejik planını geliştirmenin ana nedeni geleceğini garanti altına almaktır.

Özetle;

Pazarlama hedefiniz yoksa marka stratejisi geliştirmek için bir neden olmaz, strateji olmaksızın da taktik bir işe yaramaz.

 

Copyright 2019 DD Değişim Dinamikleri Yönetim Merkezi A.Ş. Tüm hakları saklıdır.
Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun