Tarih / Sıra: 19.11.2020 / 100
Fikrin Alanı: Yenilikçilik
Fikrin Sahibi: Salih KESKİN

Alışverişte Devrime Hazır Olun: Artık Siz Sipariş Vermiyorsunuz, Tüketim Akışınıza Göre Kapınıza Geliyor!

Online Alışveriş Dükkânları Yok Ediyor!

Alışveriş dünyasında bir devrimin eşiğindeyiz…

İşin pimini ilk çeken amazon.com oldu aslında; tek tıkla alışveriş sloganıyla yeni alışveriş modelinin tanıtımını yapan amazon.com, tükettiğiniz ürün bitince verdiği cihaza tıkladığınızda kapınıza gelen bir sistem geliştirdi. Sonra verdiği bu cihazı iptal ederek hizmeti bir telefon uygulamasına dönüştürdü.

Yani, günlük ne tüketiyorsanız bu ürünlerin satın alma aşamasındaki tüm ilişki katmanlarını, aşamalarını yok eden yeni bir davranış kodu geliştirmiş oldu.

Satın alma eyleminizdeki tüm temas noktalarını ve bürokrasiyi sıfırlayan bu yeni iş modeli beğeniliyor, seviliyor ve gittikçe de yaygınlaşıyor.

Kısacası, online alışveriş sistemleri hayatımızı örümcek ağı gibi sarmalamaya devam ediyor.

Bir sonraki aşama ise kapımıza dayandı; alışkanlıklarınızın datasının tutulduğu ve alışveriş akışınıza göre siz daha sipariş vermeden kapınıza gelen bir sisteme doğru uygun adım ilerliyoruz.

Sipariş vermeden kapınıza gelmesi üzerine kurgulanan bu yeni sistem, bizlere bambaşka mesajlar veriyor olsa gerek…

Yani

Tüm alışveriş anlayışını ve işleyişi baştan aşağı değiştirecek bir senaryodan bahsediyoruz…

Peki

Bizim iş dünyamız bu mesajı aldı mı?

Aldığını umuyoruz…

Çünkü dükkânları, mağazaları ve etap etap AVM’leri tarihe gömecek bir iş modelinden, alışveriş bilincinden bahsediyoruz.

Keza bu devrimin büyük sermaye gruplarının başını çektiği bir tekelleşme devrimi olduğunu da bilememizde fayda var.

Özet olarak, küçük ve orta boy işletmelerimiz gerekli hazırlıkları yapmazsa bu tekellerin alt taşeronu olacağı kesin…

Peki, bu gelişme piyasaları nereye götürür?

  • Bildik iş’te olup da işlerini bildik şekilde yapanlar, durumlarını gözden geçirsinler. Gelecek onlar için çok daha zor olacak.
  • Perakende sektöründe olanlar eğer, müşterinin ayağına kadar götürmenin maliyetini göze alamayacak durumda iseler, bu gelişmeler onlar için pek iç açıcı sayılmaz. Tedbir almalılar.
  • Dijital teknolojiye kayda değer yatırım yapamayanlar için rekabetin daha ağır geçeceği öngörülebilir.
  • Müşteri istekleri dijital alt yapının yönlendiriciliğine daha çok dayandığı için bu devrimin, müşteri davranışlarında kökten bir değişimi beraberinde getireceğine kesin gözüyle bakılıyor. Yeni müşteri davranışlarını dikkatli şekilde takip ederlerse öne geçerler.
  • Müşterinin ayağına kadar götürme hizmetiniz bir süre sonra yetmeyecek ve sonraki hizmet aşamasını oluşturmak zorunda kalacaksınız. Siz oluşturmazsanız oluşturanın yaptığını yapacaksınız.

Hülasa

Alışveriş dünyasında başlayan bu devrim niteliğinde ki dönüşümde çok uluslu sermayenin dengeleri etkileme ihtimalini de göz ardı etmeden, ülkemizin orta ve uzun vadede bu süreçten nasıl ve ne kadar etkileneceğinin hesaplanması ve gerekli tedbirlerin alınması elzem bir konudur.

Copyright 2021 DD Değişim Dinamikleri Yönetim Merkezi A.Ş. Tüm hakları saklıdır.
Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun