Tarih / Sıra: 30.04.2019/ 078
Fikrin Alanı: Yöneticilik
Fikrin Sahibi: Ömer ŞENGÜLER

Pazarlama ve Satış…

Pazarlama satış değildir.

Eğer orta ölçekli bir şirketseniz ve pazarlama departmanı için ekip kurmak bütçenizi zorlayacaksa o zaman PATRON olarak pazarlamayı doğrudan kendinize bağlayın, bir yöneticiyi aynı anda bu iki işten sorumlu tutmayın.

Pazarlama, satış ve müşteri yaratma departmanıdır, doğrudan satış yapmaz.

Eğer hem pazarlamayı hem de satışı aynı müdüre bağlarsanız, kendisi ya “Nasıl olsa ikisi de aynı şey, ancak satış acil ve önemli bir iştir,” deyip pazarlamayı ihmal edecektir, ya da ikisinin farklı şeyler olduğunun bilincindeyse bile, üzerindeki hedef tutturma baskısından dolayı, “Acil olmayan önemli bir iş” olarak nitelendirdiği pazarlamanın yükümlülüklerini erteleyecek, ihmal edeceğinden dolayı; gün geçtikçe daha fazla indirim yapacak, daha uzun vadelerde tahsilat kabul etmek zorunda kalacaksınız; doğal olarak marka değeriniz her geçen gün düşecektir.

“Pazarlamanın 4P* sinin hepsi bizde zaten mevcut. Peki o zaman biz nerede yanlış yapıyoruz?” sorusu kafanızı kurcalıyorsa kısaca pazarlamayı tarif edeyim:

Pazarlama, üretim öncesinden satış sonrasına her şeyin mükemmel gitmesini sağlayan, başlangıç ve bitiş noktası olmayan, markanın ömrü boyunca sürecek bir yaşam döngüsüdür. Ürüne marka adı bulmak, ürünü, hizmeti, hedef kitleyi iyi tanımaktır. Markayı tüm tehditlerden korumaktır; analizdir, stratejidir, matematiktir. Neyi kaç liraya üreteceğinize; onun satış fiyatına, vadesine; insanlarla onu nasıl tanıştıracağınıza; ofisinizi, mağazanızı, internet sayfanızı nasıl tasarlayacağınıza karar verir. Müşterilerinizi nasıl memnun edeceğinizi ve sadık kılacağınızı size söyler.

Aslında markayı yaratan pazarlamadır.

Sonuç:

  • Pazarlama için;
  1. Kararlı olun,
  2. Kaliteli zaman ayırın.
  3. “Yeterli bütçe”
  • Pazarlama bütçesinin en önemli bölümü kalitatif (nitel) ve kantitatif (nicel) araştırmalar ve bu araştırmaların analizlerini yapacak stratejik danışmanlık hizmetleri için harcanacaktır.
  • Pazarlama, algınızı, itibarınızı güçlendirip satışın daha yüksek ve daha kârlı olmasını, aynı zamanda da markalaşmanızı sağlar.
  • Pazarlama “acil olmayan önemli bir iş”tir, pazarlamayı önemsemezseniz, acil çözülmesi gereken birçok başka sorun çıkar.

 

Copyright 2021 DD Değişim Dinamikleri Yönetim Merkezi A.Ş. Tüm hakları saklıdır.
Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun