Makale / Araştırma / Röportaj

En İyi Çalışanı Bulmak, İşe Almak ve Tutmak

Ed Ryan birçok şirketin ortak 3 yanlıştan dolayı üst seviyede insan bulmakta ne kadar zorlandıklarını keşfetti. Birincisi, onlar birilerini bilgileri için işe alıyorlar, sonra kim olduklarını anlayıp işten çıkarıyorlar. İkincisi, aceleyle işe alırken işten çıkarmalarda ağır davranıyorlar. Üçüncüsü ve en büyük sebep, şirketler yanlış insanlara saplanıyorlar, işe alma kararlarını kişilerin geçmiş tecrübelerine dayandırıyorlar.


Ekonomimizdeki Olumsuzluk Üzerine…

Spekülatif eğilimleri güçlendirmek suretiyle reel ekonomiyi olumsuz etkilediği, sosyo-ekonomik maliyetlere yol açtığı, böylece, hükümetlerin halkın nezhindeki güvenini zedelediği için, enflasyonun yarattığı olumsuzlukları ortadan kaldırabilmek amacıyla, hükümetler, son yirmi yılda radikal önlemler içeren üç ayrı istikrar programını uygulamaya soktular.


Global Kapitalizmin Deli Divaneleri

Bir Fransız gazetesi G. W. Bush için, “Global Köyün Delisi” demiş. Fert başına, yaklaşık otuz bin dolar gelirli bir ülkenin başkanı olacak kişi, global köyün delisi ise, on yıldan beri fert başına üç bin dolar gelir seviyesinde kalma “başarısını gösteren, (son yirmi yılda) iç ve dış borcu yaklaşık on misli artan, dış ticaret açığı yaklaşık,… devamını oku »


Masrafları Kan Kaybetmeden Azaltmak

Yöneticiler karlarını arttırmak istediklerinde ilk hedefleri genel hesaplardır. 13 yıllık danışmanlık deneyiminde gördüğüm kadarıyla bir şirket giderlerinde akla uygun yollarla indirime gidebilir. Nasıl?


Yaşam Tuzakları

Yaşamın Tuzakları çoğunlukla başarılı, yani istediklerini elde eden, kendini bulmuş, olgunlaşmış ve yeterliklerini kabul etmiş insanlarla birlikte, herkesin zaman zaman düştüğü, düşebileceği yaşam tuzaklarıdır ve sinsi sinsi bizleri tuzağına düşürmeye çalışmaktadır. Bu tuzakları NLP’nin kurucularından Richard Bandler, başarı, ciddiyet ve kişinin kendini aşırı önemsemesi olarak belirlemiştir. Ben buna kişinin kendisini olduğundan aşağı görmeyi de ekliyorum.


Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var

Küçük – büyük hepimizin, kendimizi sürekli aşmamız, bakış açılarımızı çağa göre değiştirmemiz ve yenilememiz adına; vicdanen, aklen ve adilane sorgulamamız gereken konuların başında gelmiyor mu iletişim?!…


Sorumluluk

Sorumluluk kavramı fakültelerde yönetim, işletme derslerinde veriliyor. Öğrenci işe girdiğinde iştekiler tarafından ilk gördüğü, model aldığı şey sorumluluğun iyi bir şey olmadığı, ateşten bir top olduğu, eline düşenin topu hemen karşısındakine attığıdır. Eğer çocukken başlanan bir sorumluluk bilinci aşılanmamış, geliştirilmemiş ise… Oysa eğer yaşadığımız hayattan bir şeyler elde ekmek istiyorsak yaşantımızı ve zamanımızı ayırdığımız işlerle ilgili sorumluluğu üzerimize almalıyız.


Çalışma Stilinizi Bilin

Stilinizin ne zaman organizasyonun işine yaradığı ve ne zaman yaramadığı konusunda uyanık olun. Stiliniz uygunsuz olduğunda, değiştirin veya bırakın.


Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun