Makale / Araştırma / Röportaj

İyi ve Kötü Zamanlarda İşe Alım Rehberi

Akıllı firmalar kriz ve durgunluk sonrası dönemde gelecek olan büyümeye hazırlık yapıyorlar. Fakat birçok şirket bu altın fırsattan yararlanmaktan aciz çünkü istihdam prosedürleri yokluk ve düzensizlik aralığında bulunuyor.
Proaktif bir işe alım süreci, sadece başarılı bir yeteneği firmaya kazandırmaz, ayrıca o yeteneği çok daha uzun süreler elde tutmayı sağlar.


Ücret Yönetimi: Önemli Ama İhmal Edilen Bir Konu

İşletmelerde ücret yönetimi, insan kaynakları yönetiminin en önemli konularından biridir. Çünkü bu İKY işlevi, işgörenlerin başlıca geliri; işverenlerin önemli bir maliyet/yatırım kalemi, devletin de büyük bir vergi kaynağı olan “ücretler”le ilgilidir. Yine ücretler, iş-işgören seçiminde, işçi-işveren ilişkilerinde, toplu pazarlıklarda, en başta gelen ve üzerinde en fazla durulan müzakere konusudur. Ayrıca, iş hayatında yaşanan (hizmet sektörünün gelişmesi vb.) değişmeler, ücretlemenin önemini daha da artırmaktadır. Buna karşılık, “işletmelerimizde ücretlemeye gereken önemi veriyor muyuz?” sorusuna, tatmin edici ve olumlu bir cevap verebileceklerin sayısı ne yazık ki oldukça azdır. Kısacası, “ücretleme”, önemine kıyasla genellikle “ihmâl edilen” bir konudur.


Güveni Planlamak

Hiç öğreniyor muyuz? Enron ve Worldcom gibi büyük krizlerden sonra anca toparlanıyorduk ki subprime mortgage krizini karşımızda bulduk. Bu durum şu soruyu akıllara getiriyor; biz iş dünyasına çok mu güvendik? Hala “bir daha olmaz”, “bir daha yapmaz” yanılgısına düşüyor muyuz? İnsanlara güvenme içgüdümüz bize benzeyen veya aynı sosyal gruba dahil olduğumuz insanlara çabuk güvenmemiz gibi… devamını oku »


Almanya Nasıl Başardı?

Seminerlerden arta kalan zamanımda elimde kağıt kalem, fellik fellik dolaşıp anket yaptım. Konuştum. Sordum, soruşturdum. Çoğu Alman ve bir kısmı da Almanya’daki yabancı uyruklular olmak üzere, 300’e yakın birebir görüşme yaptım. Çıkış noktam şuydu; Almanya nasıl başardı? Alman başarısının altındaki sır neydi? Nasıl olup da, yarım asır önce neredeyse haritadan silinen bu ülke, AB’nin en dinamik ve Dünya’nın sayılı ekonomik güçlerinden biri haline gelmişti?


Ani Büyümelerde Yönetim

Bir pazar veya sektör ani bir büyüme sürecine girdiği zaman pazarda belli bir yer edinmiş işletmeler dezavantajlı duruma düşebilirler. Bu duruma düşen firmalar, genellikle önlerine çıkan pazar payını arttırmaya yönelik fırsatlara acil yanıtlar verebilen birimler veya bu kültüre uygun insan kaynağı ile çalışırlar. Rusya’nın mobil telefon marketinde böyle bir durumla karşılaşan ve bu durumu başarıyla yönetebilen bir firmanın CEO’su olan Izosimov, benzer vakalarla baş edebilmek için 5 çözüm yolu öneriyor.


Sürdürülebilir Yenilikçilik İçin Liderlik

Stratejik lider, yenilik yapısını ve süreçlerini oluşturmak için hiyerarşik gücünü kullanan liderdir.


İnovasyon: Klasik Tuzaklar

İnovasyon, kurumsal büyümenin ve gelişmenin bir stratejik destekleyicisi olarak bazen moda olmuş, bazen de göz ardı edilmiştir. Ancak her moda olduğunda yöneticiler, her zaman aynı hatalara düşmüştürler. Bu hataların çoğu Ar-Ge çalıştırmalarında, varolan gelir akışlarını korumak ile yeni gelir akışları yaratmak arasındaki önemli dengeyi kuramamaktan kaynaklanmaktadır. Girişimci olmak, teşebbüste bulunmak, bu iki gelir akışının birbirine zarar vermesine neden olmamalıdır. Aksine eğer yöneticiler, geçmişte yaptıkları hatalardan ders çıkartabilirlerse, inovasyon büyüyüp gelişebilir.


Yenilikçilik (İnovasyon)

Yenilikçilik büyümek için en iyi yoldur. Yenilikçiliğe hız vermeyenler yok olmaya mahkumdurlar. Yenilikçi firmalar, çevresinde etki yaratan firmalardır. Samsung, Toyota, Apple, Nokia, Beko ve benzerleri…


Liderlerin Yönetmesi Gereken 5 Mesaj

Birçok CEO’yu gözlemledikten sonra gördüm ki, liderlerin esas görevi, daha iyi bir gelecek yaratmak için organizasyonun bütünsel sorumluluğunu desteklemek ve ilham vermektir. Bu görevi gerçekleştirebilmek için etkin iletişim, tek ve en önemli yönetim aracıdır. Liderlerin esas görevini yerine getirebilmesi için beş konuyu etkin bir iletişimle ele alması gerekir. Bunlar: Organizasyonel yapı ve hiyerarşi, Finansal sonuçlar, Liderlerin kendi işlerine yönelik anlayışları, Zaman yönetimi, Kurumsal kültür


Güçlü Yanlarınızı Ortaya Çıkarmak

İnsan psikolojisinin doğasında bulunan eleştirileri hatırlaması ve övgüler sonucunda harekete geçmesi davranışlarından ilki, onları defansif yapıp değişmelerini zorlaştırırken, ikincisi güven oluşturmalarına ve daha iyi performans göstermelerine yardımcı oluyor. Güçlü yanlarına odaklanan yöneticiler, en yüksek potansiyellerine ulaşabilir. Bu olumlu yaklaşım, negatif geri beslemeleri kendilerine has bir yolla karşılama tecrübesi kazandırıyor ve güçlü yanlarını daha güçlendirmelerini sağlıyor.
Geçtiğimiz bir kaç yıl içinde, insanların bireysel yeteneklerini ortaya çıkarmaları ve iyileştirmeleri için çok etkili bir metod geliştirildi.


Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun