Makale / Araştırma / Röportaj

Yönetsel Düzeyde Motivasyon ve Aidiyet

Yöneticiler, şirketlerin yönetim kültürüne göre birer çalışan, uygulayıcı, idareci veya işveren temsilcisi olarak rollere soyunabilmektedir. Müteşebbisin yöneticiye bakış açısı bu rollerin belirlenmesinde çok önemlidir. Birer piyon olarak mı görüyoruz yoksa birer piyonları oynattığımız elimizin birer parmakları olarak mı görüyoruz? Piyon yöneticilere artık yeni çalışma düzeninde ihtiyaç bulunmamaktadır. Çünkü zaten iş takibini ve düzeni yönetim bilişim… devamını oku »


Yöneticinin İlk İşi: Delegasyon

İyi bir yönetici kendisinin asıl işi olan takip, kontrol, denetim ve sistem / iş geliştirme alanlarına ve firmanın kendisinden asıl beklediklerine konsantre olabilmek için astlarına mümkün olan tüm işlerini devredebilmeyi, bunun için astlarını yetiştirmeyi, eğitmeyi ve yönlendirmeyi bilmelidir.


Kurumsallaşmada Öncelik Müteşebbisin Kendisinde

Türkiye’nin artık Dünya piyasalarında söz hakkına sahip konuma gelmesi ve rekabet ettiği ülkelerin gelişmiş ilk 20 ülke olmasından dolayı iş dünyasında kurumsallaşma ve etkin yönetim önemli bir ihtiyaç ve trendi yükselen öncelikli bir iş haline gelmiş durumda. Büyükşehirlerde faaliyet gösteren firmaların yanı sıra Anadolu’daki gelişen şehirlerde de artık kurumsallaşma kelimesi sık sık duyulmaya başlandı. Kurumsallaşma… devamını oku »


Kurum İçi Yetenek Analitiği

Google, Best Buy, P&G ve Sysco gibi önde gelen şirketler, yetenekli elemanlarından en fazla değeri elde etmek için gelişmiş veri toplama teknolojisi ve analiz sistemini kullanıyorlar. Bu şirketler çalışan yönetimindeki analitik verilerle iş performanslarını çalışan verilerine dayandırarak faydalı olabilecek yetenekleri şirketlerine çekmek ve elde tutmak için farklılaştırıcı çalışmalar yürütüyorlar. Çalışan verilerini izlemek, analiz etmek ve… devamını oku »


Y Jenerasyonu ve Yeni Kariyer Kültürü

Y Jenerasyonu, 1980’li ve 90’lı yıllarda doğan ve işgücü piyasasına 2000’li yılların ikinci yarısından sonraki dönemde girmeye başlayan nesli tanımlamaktadır. Bu yeni nesil, “İnternet kuşağı” veya “Milenyum gençliği olarak” da adlandırılmaktadır. Yetişme dönemleri nedeniyle Y Jenerasyonunun kendisinden önceki kuşaklara göre, farklılaşmaya daha fazla önem atfettiği, global nitelikli hızlı yaşam kültürünü içselleştirdiği ve teknolojiyi bir yaşam… devamını oku »


Ücret Yönetiminin Ulusal İş Gücü Yapılanmasındaki Rolü

Gelişen ekonomilerin en büyük sorunlarından bir tanesi de iş gücü piyasasının var olan ölçek, gelecek ölçek ve sektörlerin gelişimine göre yeterince detaylı bir şekilde planlanamaması ve yönlendirilememesidir. Mevcut gelişmiş ekonomiler gerek toplumdaki yaş ortalaması, şehirleşme vb. demografik özelliklerin değişmesine gerekse de uygun planlama yapılmadığından dolayı kültür uyumsuzluğu, iletişim eksikliği vb. birçok soruna neden olan iş… devamını oku »


Yönetimde Etkin Gelişim için Konuşan Organizasyon

Geçmişten günümüze özellikle aile şirketlerinde iletişim çok ciddi olarak ele alınmamış ve her zaman göz ardı edilmiştir. Genelde iletişim kelimesi sadece 2 insanın birbiri ile diyalog kurması gibi algılanmakla beraber, iyi iletişim kurmasalar da olur, önemli olan iştir mantığı ile birçok işletmemiz kendi içlerinde zamanla körelmeye ve kendi dünyasında yaşayan bir atmosfere bürünmektedir. Kurum içerisinde… devamını oku »


Çin'de Müzakere

20 yıldır bir çok şirket ve Amerikalı ve Çinli yönetici üzerinde yürüttüğümüz araştırma bize yüzeysel de olsa yazılı olmayan kurallara uymanın iş adamlarının belli bir yere getirebildiğini gösterdi. Ancak aynı zamanda öğrendik ki bu yüzeysel uyum iş adamları arasında bir çok soruna da yol açtı. Bunun temel sebebi Amerikan tarafının Çin’in kültürünü ve değerlerini derinlemesine… devamını oku »


Değişkenliği Anlamak ve "6 Sigma"

Teknolojik düzeyi, iş hacmi, işkolu veya büyüklüğü ne olursa olsun, değişkenlik tüm işletmeler için geçerli: İşletmenin ürettiği sonuncu ürün (hizmet) bir öncekinden farklı; bir önceki de kendinden önce gelenden farklıydı. Oysa işletmeler müşterilerine daima planlanan özellikteki ürünleri, planlanan sürede sunmak için çabalıyor. En başta müşteri memnuniyeti olmak üzere, işletmenin verimliliğini, ürünlerin kalitesini dolayısıyla işletme performansını etkileyen bu farklılıklar nereden kaynaklanıyor? Bu farklılıklara yol açan değişkenlik nasıl giderilebilir?


Sizi Yok Etmeden Önce Düşmanlarınızı Nasıl Tanırsınız?

Yöneticiler rekabete dayanan tehditleri önceden belirlemeye çalışırken genellikle sinyali gürültüden ayırmakta güçlük çekerler. Hepimiz bozucu yenilikleri önemsemeyen ve sonuçta büyük bedeller ödeyen şirketlerin hikayelerini duyuyoruz. Digital ile kişisel bilgisayarı ya da Detroit ile Japon ekonomik otomobillerini düşünün. Bu hikayeler iş dünyasına ait bilgilerin parçası haline gelmiştir ve büyük şirketler küçük ve zayıf şirketler tarafından yanıltılmamak… devamını oku »


Haftalık Yayın Listemize Kayıt Olun