Haftanın Yönetim Fikri

İnsan Kaynakları Müdürü

İş Açıklaması Danışmanlığını yaptığımız hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmamız bünyesinde değerlendirilmek üzere, Firma bünyesindeki organizasyonların insan kaynakları ile ilgili sistem kurma, geliştirme, iyileştirme ve yürütülmesi konularında çalışmaları yürütecek/yönlendirecek, Şirket politika ve stratejileri doğrultusunda, insan kaynakları fonksiyonları ile ilgili faaliyetleri uygulayacak ve yönetecek, İşe alım, işgücü planlama, kariyer yönetimi ve eğitim planlama vb. insan kaynakları faaliyetleri… devamını oku »


Görünmez Alan Diyagramı

Salih KESKİN

Görünmez alanı keşfet! Kimi zaman umursamadığımız, ama birisi yapınca, “bunu nasıl bilemedim” dediğimiz bir ‘alan’ hep var… İşimizde “acaba neyi göremiyoruz” sorusu, bu ‘kör alan’ı daha da belirgin kılabilir, daha önce görerek işimizin bir sonraki neslini oluşturabiliriz. Mesela, Simit Sarayı…  O zamana kadar “görülmeyen alandan” yeni bir iş modeli ortaya çıkarmayı başardı. Neydi başkasının göremediği?… devamını oku »


Pazarlama ve Satış…

Ömer ŞENGÜLER

Pazarlama satış değildir. Eğer orta ölçekli bir şirketseniz ve pazarlama departmanı için ekip kurmak bütçenizi zorlayacaksa o zaman PATRON olarak pazarlamayı doğrudan kendinize bağlayın, bir yöneticiyi aynı anda bu iki işten sorumlu tutmayın. Pazarlama, satış ve müşteri yaratma departmanıdır, doğrudan satış yapmaz. Eğer hem pazarlamayı hem de satışı aynı müdüre bağlarsanız, kendisi ya “Nasıl olsa… devamını oku »


Yöneticiler İçin Oyun Teorisi: Karar Vermenin Rasyonel Yolu

Doç. Dr. Murat YALÇINTAŞ

Yöneticilik mesleği, ister uluslararası bir firmanın tepe yönetici, ister küçük bir aile işletmesinin bölüm şefi olun, ağırlıklı olarak insanları yönetme ve karar verme mesleğidir. Bir yönetici çalışanlarını ne kadar iyi motive eder ve ne kadar doğru kararlarla yönlendirirse o kadar başarılı olur. Bu yüzden yöneticilerin bilgi dağarcığında motivasyon ve karar verme ile ilgili birkaç temel… devamını oku »


Kârınızı Hangi Para Birimi İle Ölçüyorsunuz (?)

Prof. Dr. Göksel YÜCEL

Muhasebe derslerinin daha başlangıcında ölçü biriminin para olduğu söylenir de, hiçbir öğrenci çıkıp “hangi para birimi?” diye sormayı düşünmez. Oysa ki, bir şirketin, hangi ülkede olursa olsun, başta kârı olmak üzere tüm performans ölçülerini belirlemesi gereken para birimi “fonksiyonel para”dır. Bu, o ülkenin para biriminden (ülkemizde Türk Lirası) farklı olabilir. Fonksiyonel para; bulunduğunuz ekonomik çevrenin… devamını oku »


Para ve Başarı İkilemi (?)

Prof. Dr. Turgay BİÇER

Başarı kavramı herkese göre değişse de, eninde sonunda para ile özdeşleştirilerek “başarı eşittir para” olarak kabul edilmektedir. Ne yaptığımızdan çok, onu neye dönüştürdüğümüz ve sonunda ne kadar ettiği tüm tartışmaların ana konusudur. “ Kaç paralık adam” olduğumuz veya “Kaç para edeceğimiz” bir anlamda bizleri para ile karşı karşıya getirmektedir. “Para Para Para”, Napolyon’un ünlü sözü… devamını oku »


Denkliğe Dayalı Simetri Oluşturma İhtiyacı

Mustafa ULUSARAÇ

Simetri; kesit hali oluşturabilen bir eksenin etrafındaki alanlarda yer alan ve 90 derecelik dönüşümler için benzerlik ya da denklikler oluşturan ölçü ya da bakışım uyumu olarak tanımlanmaktadır. Benzerlik esasına dayalı simetri; insandaki estetik algısını şekillendiren ve bir bakıma akıp giden gündelik yaşamdaki çözümlemelere karşı yüzde elli kolaylık getiren bir yaşam formudur. Başta kendi bedenimiz olmak… devamını oku »


Satışçı Doğulur Mu, Olunur Mu?

Eray UĞURLUAY

Birçok insan, satışın doğuştan gelen bir yetenek olduğunu düşünür. Oysa yetenek; tıpkı buzdağının yukarıda kalan %20’lik kısmı gibidir. %80’i; satışa bakış açınız, izlediğiniz süreç ve etkili zaman yönetimidir. Şimdi bu 3 parametreden biri olan “satış süreci” nden biraz bahsedelim. Bazılarının yeteneği vardır. Ortaya harika yemekler çıkarabilir. Zamanımızın modern bayanları internetten öğrendikleri tarifleri sıkı sıkıya uygulayarak… devamını oku »


Kurumsal Raporlamada Güncel Gelişmeler: Entegre Raporlama

Prof. Dr. Göksel YÜCEL

Hangi ölçekte olursa olsun kurumlar, kendileri ile ilgili kişi ve kurumlara bilgi raporlamak durumundadır. Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde bu ilgili kişiler daha ziyade ortaklar ve yöneticiler, büyük ölçekli şirketlerde ise sermaye piyasası yatırımcıları ve ilgili diğer kuruluşlardır. Çok uzun yıllar, bu rapor bilgileri öncelikle mali (finansal) nitelikli olmuş, kârın ölçülmesi temel amaç olarak görülmüştür…. devamını oku »


Zarf mı – Mazruf mu?

Mehmet İlhan PEKZEREN

Kendi profesyonel iş yaşamım da dahil olmak üzere bir banka yöneticisi olarak bugüne kadar aldığımız, danışmanlık hayatımızda da aktarmaya çalıştığımız, gerek teknik gerekse (soft) tabir edilen eğitimlerin tamamının aslında kişinin davranışlarını geliştirmesinde uygulayacağı çeşitli yöntemler ve yollar olduğunu fark ettim -bundan bir zaman önce-. Bunların hepsi dış görüntüyü kurtarmak adına yapıldı ve yapılıyor. Bu konu… devamını oku »