Çalışma Stilinizi Bilin

Stilinizin ne zaman organizasyonun işine yaradığı ve ne zaman yaramadığı konusunda uyanık olun. Stiliniz uygunsuz olduğunda, değiştirin veya bırakın.

Daha Derinde
Hepimizin bir çalışma stili vardır. Umalım ki stiliniz profesyonel ve etkili olsun. Eğer bunu bilmiyorsanız stilinizi güçlü ve zayıf yönleriyle birlikte size tanımlamakta dürüst olacak en az beş kişiye sorun. Belki bir anket de kullanmak isteyebilirsiniz.

Çalışma stilinizi durumların ihtiyaçlarına uydurabilmek için esnekliğe ihtiyaç duyduğunuz zamanlar vardır. Örneğin, etkinlik ve verimliliği yönetim operasyonlarının en önemli yönü olarak gören birisi için iddialı, odaklanmış ve direkt bir insan olabilirsiniz. En etkin organizasyonların bile daha duyarlı yaklaşımlara ihtiyaç duyduğu zamanlar vardır. Canlı bir örnek ele alalım. Popüler bir çalışan bir trafik kazasında ölmüştür. Bu verimlilik üzerinde durmak için en iyi zaman mıdır? Ya da yas tutma ve iyileşmeye izin verme zamanı mıdır?

Örnek Olay
Brad, bir elektronik şirketinde bir aydır çalışmaktadır. Önce bir çalışan sonra da bir proje lideri olarak iyiydi. Brad sürekli yönetimin istediklerini yapmayı ve meslektaşlarını memnun etmeyi denedi.

Yöneticiliğe terfi ettiğinde sadece yeni işini sevmediğini değil, insanların kendisine dostça yaklaşmadığını da farketti. Ek olarak tüm farklı kesimleri: patron, çalışanlar, diğer yöneticiler, müşteriler ve diğerlerini memnun etmeye çalışırken müthiş bir iç çatışma hissetti.

Organizasyonel danışmanlık yapan bir arkadaşı Brad’e çalışma stilinin organizasyonun şu anda ihtiyaç duyduğu stil olmayabileceğini söyledi. Arkadaşı Brad’e organizasyonda güvendiği ve kendisine çalışma stili hakkında dürüst geribildirim verebilecek 7 kişiye iş hakkında olan ve olmayan şeyleri sormasını önerdi.

Brad bunu yaptı ve bulduğu sonuç onu çok şaşırttı. Bir çalışan olarak en güçlü özelliği bir yönetici olarak zayıflıktı. Uzlaştırma ve herkesi mutlu etme arzusu bir çalışan için çok değerliydi. Ama yönetici olarak daha fazla yön vermeye ve bunun arkasında durmaya ihtiyacı vardı.

Brad stilini adapte etti ve çok başarılı oldu. Başlarda bu hiç kolay değildi ama bu onu hem daha iyi bir yönetici yaptı hem de organizasyona yardım etti.

Temelde çalışma stilinizi sürekli olarak değişen ekonomik, yasal ve küresel iklime uydurabilmek için gelişen kapasitenizi çalışma stilinize adapte etmek isteyeceksinizdir.

İşin özünde ya adapte olursunuz ya da ölürsünüz!…